Czy prezydent Robert Biedroń chce wiedzieć wszystko na temat tego, kto i co o nim napisał lub powiedział w telewizji albo radio?
Monitoring mediów jest standardowym narzędziem w procesie zarządzania komunikacją miasta. Pozwala oceniać, jak prowadzone działania wpływają na liczbę publikacji i zainteresowanie mediów miastem. Monitoring mediów prowadzony był przez słupski ratusz od dawna, ale drożej i w tradycyjny sposób.
Zobacz także: Prezydentem Robertem Biedroniem nadal interesują się media (konferencja prasowa, wideo)
Dlaczego słupski magistrat podpisał umowę akurat z poznańską firmą monitorującą media?
Ponieważ zaoferowała najniższą cenę za roczną usługę monitoringu mediów.
Jakie usługi ma ona świadczyć?
Press-Service stworzył specjalny portal dla słupskiego urzędu, który umożliwia sprawne wyszukiwanie informacji prasowych według rozmaitych kryteriów i treści. Pozwala także na tworzenie zestawień informacji, korzystanie ze statystyk i raportów. Informacje są dostępne online w każdym momencie, uaktualniane kilkanaście razy dziennie.
Jak ma to ułatwić funkcjonowanie biura prasowego w słupskim ratuszu?
Przede wszystkim zaoszczędzi dużo czasu. Wcześniej prasówka polegała na wyszukiwaniu informacji o Słupsku w mediach lokalnych i ogólnopolskich. Istotne artykuły dla poszczególnych wydziałów były kserowane i przekazywane merytorycznym pracownikom. Pracownicy poświęcali dużo czasu na analizę prasy i przygotowywanie przeglądu dla ratusza. Obecnie mamy automatyczny raport i jest on dostępny online dla wszystkich pracowników. Monitoring pozwala na przekazywanie pracownikom przeglądu prasy dotyczącej miasta, po to aby mogli szybciej reagować na potrzeby mieszkańców, a także daje dostęp do informacji na temat spraw samorządu, czyli podnoszenie wiedzy i kompetencji urzędników. Dodatkowo monitorujemy media elektroniczne bez dodatkowych kosztów.
Czy w związku z tym zrezygnujecie z zakupu gazet dla ratusza i opłaty za abonament telewizyjny i radiowy?
Próbujemy zmniejszać do minimum liczbę gazet papierowych, ostatecznie pozostawiając jedynie "Głos Pomorza" i dwie publikacji finansowe. Na razie nie analizowaliśmy wydatków związanych z abonamentem telewizyjnym i radiowym.
Ile pieniędzy wydajecie na zakup mediów?
W 2015 planujemy wydać na monitoring mediów i prasę łącznie ok. 12 tys. złotych, zamiast 25 700 złotych, które ratusz zapłacił w 2014 roku.
Ile będzie kosztować umowa z poznańska firmą?
Firmie Press-Service Urząd Miejski zapłaci rocznie 10.810,40 zł.
Jakie to da oszczędności, bo przecież prezydent Biedroń ich poszukuje?
W 2014 roku na gazety papierowe, czasopisma i biuletyny wszystkie wydziały wydały 25.709,03 zł. Biorąc więc pod uwagę kilka gazet papierowych, które w tym roku zostaną, ratusz zaoszczędzi w 2015 roku ponad 13 tysięcy złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?