Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Markos z podsłupskiego Głobina wrócił z targów w Cannes

Wojciech Frelichowski
Wojciech Frelichowski
Łodzie z Markosu prezentowane na targach w Cannes.
Łodzie z Markosu prezentowane na targach w Cannes. Markos
Producent łodzi i jachtów firma Markos z Głobina koło Słupska uczestniczyła we francuskim Cannes w targach Boat Show 2022. Firma zaprezentowała m.in. łódź Axopar AX45. To był światowa premiera tej jednostki.

Axopar AX45 to wynik współpracy Markosu z gigantem w tej branży – firmą Axopar z Finlandii. W Cannes prezentowane były modele łodzi Axopar, których cały lub częściowy proces produkcji realizowany był w zakładzie firmy Markos w Głobinie.

- W Cannes prezentowaliśmy między innymi modele AX25, które w całości realizowaliśmy w Głobinie oraz elementy do elektrycznej wersji tego samego modelu. Swój udział mamy także w budowie prezentowanego Brabus SH300 oraz kilku innych modelach. W Cannes odbyła się również światowa premiera wersji Axopar AX45, w budowie którego zaangażowana była nasza firma – mówi Radosław Marczewski, kierownik Działu Przygotowania Produkcji Axipar w Markosie.

Axopar Boats Oy produkuje łodzie motorowe. Markos współpracuje ze skandynawskim partnerem od czterech lat.

- Wyroby produkowane w naszej fabryce po raz pierwszy prezentowane były na Cannes Yachting Festival, co jest ogromnym osiągnięciem i ważnym momentem w dotychczasowej historii firmy. Nasze realizacje pojawiły się tam obok największych producentów z całego świata. Warto jednak zwrócić uwagę, że nasze wyroby pokazywane są na innych, także prestiżowych wydarzeniach. Przykładem mogą być chociażby odbywające się na przełomie sierpnia i września tego roku w Holandii targi Hiswa te Water. Goście z całego świata mogą oglądać wyprodukowane w Głobinie łodzie: Dutch Craft, poszczególne modele Axopar, Alca, Peterman oraz Stormer – wymienia Szymon Koseski, członek zarządu firmy Markos.

Zdaniem Piotra Chomontka, dyrektora techniczno – handlowy w Markosie, obok prestiżu wynikającego z udziału w takich wydarzeniach, stanowią one szansę do zacieśniania nawiązanych już relacji biznesowych oraz budowania nowych. - To również doskonała okazja do badania trendów w całej branży, poznania oczekiwań oraz opinii, które uzyskujemy bezpośrednio od potencjalnych klientów oraz pasjonatów branży. Traktujemy to jako ogromne wyróżnienie całego naszego zespołu, który wie, że wspólnie realizowane projekty są gwiazdami światowego formatu – stwierdza Piotr Chomontek.

Jak nas poinformował Karol Kotusiewicz, PR manager w Markosie, dodaje, że firma produkuje 10 egzemplarzy łodzi Axopar tygodniowo, oczywiście uwzględniając przy tym różne modele z szerokiego portfolio klienta. - Jest też scenariusz uzupełnienia tego potencjału o co najmniej jeden egzemplarz pokazywanej premierowo w Cannes łodzi Ax 45 tygodniowo – dodaje Karol Kotusiewicz.

Firma Markos działa już od ponad 30 lat. Jest jednym z największych pracodawców na Pomorzu Środkowym. Firma specjalizuje się w produktach z kompozytów wzmocnionych włóknem szklanym. Od 2001 roku udziałowcem Markosu jest jeden z głównych, wieloletnich klientów firmy, uznana niemiecka stocznia Fr. Fassmer Ltd.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza