Chodzi głównie o odcinek od portu do wysokości Pomnika Zaślubin, którego nie chroni system progów podwodnych i ostróg, zbudowany trzy lata temu w ramach wartej ponad 50 mln zł inwestycji. Tam gdzie plaży ubyło, jeszcze przed sezonem może go przybyć. - I tak od czasu tego sztormu sytuacja jest już odrobinę lepsza, fale naniosły trochę piachu - mówi Tomasz Bobin, dyrektor Urzędu Morskiego w Słupsku. - W tym roku mamy troszkę więcej pieniędzy na utrzymanie torów wodnych w portach. Myślę, że wykorzystamy pogłębianie toru podejściowego kołobrzeskiego portu i urobkiem zasilimy plażę własnie na wysokości Bulwaru Szymańskiego. To czysty piasek, myślę, że jego przydatność potwierdzą wcześniejsze sondaże .
Utrzymywanie torów wodnych to obowiązek urzędów morskich. Tor podejściowy, w przypadku Kołobrzegu odcinek od główek portu do morza, o długości prawie tysiąca metrów. Urząd Morski w Słupsku musi utrzymać tam co najmnije 10 m głębokości i szerokość ok. 60 metrów.
Jak mówi Tomasz Bobin, chciałby, by udało się przeprowadzic tę refulację jeszcze przed sezonem. To jedyna inwestycja, na którą w tym roku może liczyć Kołobrzeg.
Zdecydowanie więcej będzie się tym razem działo w Ustroniu Morskim. Tu będą remontowane dwie opaski brzegowe. Ustrońską plażę czeka zasilenie 100 tysiącami. metrów sześciennych piasku. Ustrońskie inwestycje pochłoną około 15 milionów złotych. W Dźwirzynie za to będzie kontynuowane bicie ostróg brzegowych, prowadzone przez ostatnie lata.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?