Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nieczytelny rozkład jazdy autobusów do Ustki

Daniel Klusek [email protected]
Na przystankach jest teraz kilka rozkładów jazdy autobusów jadących ze Słupska do Ustki.
Na przystankach jest teraz kilka rozkładów jazdy autobusów jadących ze Słupska do Ustki. Kamil Nagórek
Słupszczanie, którzy jeżdżą do Ustki autobusami chcą, by rozkłady wszystkich przewoźników znajdowały się obok siebie. - Teraz panuje bałagan - twierdzi nasza czytelniczka.

Pani Anna ze Słupska kilka dni temu jechała z dziećmi autobusem do Ustki.

- Zdziwiona jestem bałaganem informacyjnym na przystankach przy ulicy Wojska Polskiego i alei Sienkiewicza. Jak policzyłam, jest czterech przewoźników, ale na przystankach tego nie widać. Każdy rozkład jest w innym miejscu, o innej grafice i kolorystyce - opowiada pani Anna. - Rozkłady jazdy są tam powieszone w sposób bardzo nieczytelny. Teraz pierwszy na rozkładzie jest ten, który odjeżdża ostatni, a ostatni ten, który jedzie pierwszy. Brak w tym jakiejkolwiek logiki. Tym bardziej współczuję osobom przyjezdnym, które chcą się dostać z dworca PKP do Ustki, skoro mnie, rodowitej słup­szczance, rozszyfrowanie jak i o której dojechać do Ustki, stanowiło nie lada zagadkę.

Gdy na przystanek podjechał autobus do Ustki, wszy­st­kie miejsca siedzące i część stojących była już zajęta.

- Wtedy ktoś z tyłu podpowiedział: "niech pani nie wsia­da, za pięć minut podjedzie pusty". I tak było. Ale na rozkładzie tego nie zobaczyłam, bo to był przewoź­nik, którego rozkład jest niżej i w innej kolorystyce - mówi kobieta. - Powinno być albo jeden, duży, czytelny rozkład jazdy, albo cztery obok siebie w kolejności odjazdu. W końcu ta komunikacja ma być dla nas, a nie my dla niej.

Kursy na trasie Słupsk-Ust­ka wykonuje czterech przewoźników: Nord Ex­press, Ramzes, Dana Express i PKS. Na wspólnej tablicy są rozkłady tylko pierwszych dwóch.

- Gdy przed ubiegłorocznymi wakacjami stworzyliśmy wspólny rozkład jazdy, współwłaściciel Dany nie zapłacił swojej części kosztów, dlatego jego rozkład został usunięty - mówi Piotr Rachwalski, szef Nord Ekspre­ssu. - Po wakacjach wycofał się również PKS, dlatego na wspólnym rozkładzie zostaliśmy tylko my i Ramzes.

Andrzej Komoś, współ­wła­ściciel Dany Express, twierdzi, że w jego rozkładzie na wspólnej tablicy były błędy.

- Poza tym Nord Express wystawił fakturę na wyższą kwotę, niż się pierwotnie umawialiśmy. Potem chcia­łem być na wspólnym rozkła­dzie od września ubiegłego roku. Do dziś nie mam odpowiedzi na moją propozycję - mówi Andrzej Komoś. - Moim zdaniem Zarząd Infrastruktury Miejskiej powinien na swoich przystankach zrobić jeden wspólny rozkład jazdy do Ustki, albo zawiesić osobne rozkłady wszystkich przewoźników obok siebie. Wtedy będą one czytelne dla pasażerów.

Podobnie uważają przedstawiciele słupskiego PKS.

- Przystanki miejskie należą do miasta i pozostają w gestii Zarządu Infrastruktury Miejskiej. Poszczególni przewoźnicy nawet nie mogą sami umieszczać rozkładów jazdy. Obowiązkiem prze­woź­ników, w tym PKS, jest dostarczenie ZIM-owi własnych, firmowych rozkładów - mówi Marek Zagalewski, rzecznik prasowy PKS w Słupsku. - Zarząd słupskiego PKS nie ma nic przeciwko temu, by właściciel przystanków stworzył wspólne rozkłady jazdy, czyli z kursami wszystkich przewoźników w porządku godzino­wym, jednak na równych prawach, a więc bez dodatkowych rozkładów którejkolwiek firmy przewozowej. Ponadto - z wyszczególnieniem na jednym, wspólnym rozkładzie, który przewoźnik wykonuje dany kurs.

Marcin Grzybiński, zas­tępca dyrektora ZIM, twie­rdzi, że sytuacja ta nie dotyczy tylko Słupska i że po­dobny problem widać na całych trasach wszystkich linii do Ustki.

- Najbardziej widoczny jest w samej Ustce. Zgodnie z prawem, to przewoźnik odpowiedzialny jest za swój rozkład jazdy. Wielokrotnie namawialiśmy wszystkich do tego, żeby zamieścili wspólny rozkład jazdy - zapewnia Marcin Grzybiński. - Dla wygody pasażerów, szczególnie przyjezdnych, wyraziliśmy zgodę na zamieszczanie wspólnego rozkładu jazdy w większym formacie, co skoń­czyło się złożeniem skargi na naszą działalność do Urzę­du Ochrony Konkuren­cji i Konsumentów.

Piotr Rachwalski zapowiada jednak, że po wakacjach jest gotów wrócić do rozmów ze wszystkimi przewoźnikami na temat stworzenia wspólnego rozkładu jazdy.

Informację zbiorczą o rozkładach jazdy wszystkich przewoźników jeżdżących do Ustki znaleźć można natomiast na stronie internetowej Zarządu Infrastruktury Miejskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza