Oficjalne zakończenie drogowego etapu inwestycji miało miejsce wczoraj, na jednym z nowych odcinków drogi przy nabrzeżu Egipskim w szczecińskim porcie.
- To część projektu inwestycji w infrastrukturę portową - zaznaczył Zbigniew Miklewicz, prezes ZMPSiŚ. - Całość obejmuje bowiem połączenia kolejowe oraz budowane właśnie parkingi.
Prezes przypomniał, że spółka zaangażowań jest też w budowę terminalu LNG, gdzie zainwestował 200 mln zł. Wspomniał o rozbudowie terminalu promowego w Świnoujściu, modernizacji nabrzeży i planach pogłębiania basenów portowych oraz o modernizacji nabrzeży wokół portu zbożowego. Te inwestycję mają związek z pogłębieniem toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 m. Będą to inwestycje finansowane z funduszy unijnych w latach 2014-2018.
Krzysztof Sadowski, wiceprezes ZMPSiŚ podkreślił, że inwestycje drogową Budimex zakończył z wyprzedzeniem.
- Przebudowę 3 km dróg dróg wraz wymianą całej infrastruktury technicznej wzdłuż modernizowanych ciągów w Świnoujściu wykonawca miał zakończyć w kwietniu b.r. - dodał Sadowski. - We wrześniu ub.r. symbolicznie zakończyliśmy ten etap. W Szczecinie Budimex modernizował 6 km dróg. Miał zakończyć prace pod koniec czerwca, sfinalizował je w kwietniu. Czekaliśmy na dobrą pogodę, by uroczyście zakończyć inwestycje.
Sadowski dodał, że pierwotnie koszt robót miał wynieść 57 mln zł. Ostatecznie udało się zakończyć projekt kosztem 51 mln zł. Dofinansowanie z funduszy zewnętrznych wyniosło 42 mln zł. Zaznaczył również, że drogi modernizowane były przy pracującym porcie, co stanowiło dodatkowe utrudnienie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?