Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Od dzisiaj na wizytę w słupskim ratuszu musisz się umówić. Koronawirus utrudnia załatwienie spraw

Grzegorz Hilarecki
Grzegorz Hilarecki
Fot. Łukasz Capar
Koronawirus mocno dotknął słupskich urzędników, ale urząd nie został zamknięty. Na wizytę trzeba się umówić jednak telefonicznie. Pozostała też skrzynka, do której można wrzucić dokumenty do załatwienia. Starostwo w Słupsku działa jednak normalnie.

Trzecia fala koronawirusa w słupskim urzędzie spowodowała zamknięcie do wyzdrowienia pracowników dwóch referatów obsługujących słupszczan. Pozostałą załogę urzędu podzielono na części. To odbija się na sposobie i tempie załaawiania spraw.

"Od 18 marca br. z uwagi na wzrost zakażeń, zdecydowaliśmy o zmianie formy funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Słupsku. Ratusz pozostaje otwarty, bezpośrednia obsługa interesantów jest prowadzona, tylko wcześniej trzeba umówić się na wizytę. W sprawach dot. praw jazdy, meldunków i rejestracji pojazdów należy dzwonić pod nr 59 84 88 360, w pozostałych sprawach zgodnie z wykazem zamieszczonym np. na stronie www.slupsk.pl

Ogólna informacja dla wszystkich, którzy nie mają dostępu do internetu lub nie mogą przeczytać tej informacji na plakacie przy urzędzie, dostępna pod nr 59 84 88 300" - informuje Monika Rapacewicz.

Słupszczanie pytali w tym kontekście o urnę w ratuszu, do której można wrzucać dokumenty. Rzeczniczka tłumaczy: "Skrzynka podawcza, tzw. urna cały czas funkcjonuje w ratuszu. Znajduje się ona w budynku Urzędu Miejskiego w Słupsku, przy pl. Zwycięstwa 3, zaraz obok dyżurki. Jest to doskonała alternatywa załatwiania spraw dla mieszkańców, którzy, np. nie mogą korzystać z narzędzi elektronicznych takich jak ePUAP lub z różnych powodów nie chcą tego robić.

Każdy mieszkaniec może wrzucić do urny (w godzinach pracy urzędu) dowolne pismo, wniosek, wypełniony formularz, a my tę urnę opróżniamy dwa razy dziennie, rejestrujemy dokumenty, które następnie trafiają do poszczególnych wydziałów. Ważne, by zawsze podać telefon kontaktowy tak, żebyśmy w razie potrzeby mogli zadzwonić do mieszkańca i przekazać mu stosowne informacje, np. o brakujących dokumentach czy zakończeniu jego sprawy.
Jest to skuteczna i szybka forma, gdyż w ten sposób mieszkaniec nie musi umówić się na spotkanie, przyjść do urzędu, złożyć np. wniosek, potem znowu umówić się jeśli coś brakuje, tylko wszystko dzieje się na bieżąco zgodnie ze złożonymi pismami/wnioskami. Oczywiście, jeśli mieszkaniec wyraża taką wolę, by nie korzystać z urny - nikt mu tego nie zabrania. Może jak najbardziej skorzystać z klasycznej wizyty w urzędzie , wystarczy że wcześniej zadzwoni i umówi się na wizytę w ratuszu. Ale patrząc jak sprawnie ta forma funkcjonuje szczerze zachęcam do tej formy kontaktu z urzędem".

W słupskim ratuszu chorych na covid-19 przybywa, wraz z tym rośnie liczba osób na kwarantannie, a jak jest w starostwie?

Paweł Lisowski, starosta słupski mówi że słupskie starostwo pracuje normalnie: - Przestrzegamy powszechnie obowiązujących obostrzeń sanitarnych. Wszystkie wydziały pracują. Wydział komunikacji po umówieniu terminu.

Co ciekawe ten urząd ma umowę ze szpitalem i w razie konieczności szybko testuje pracowników. Inna sprawa, że przy poprzedniej fali, sporo pracowników zakażenie już przeszło i są ozdrowieńcami.

Zobacz także: Terroryści w słupskim ratuszu. Padły strzały, uprowadzono zakładnika i przeszkolono urzędników

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza