Liczba pasażerów nie jest najważniejszym, ale jednym z kilku czynników decydujących od niedawna o klasie kolejowego dworca. Polskie Linie Kolejowe zdecydowały się na zmianę kategorii dworców w całym kraju. Ma to pomóc w ujednoliceniu standardów obsługi. Zamiast klasy A, B, C i D, wprowadzono kategorie premium, dworców wojewódzkich, aglomeracyjnych, regionalnych, lokalnych i turystycznych. Tych pierwszych jest zaledwie szesnaście. Obsługują one ruch międzynarodowy, wojewódzki i regionalny. Są też węzłami komunikacyjnymi i znajdują się w nich punkty oferujące usługi komercyjne.
- Dworzec w Słupsku został zaliczony do kategorii dworców wojewódzkich - informuje Paulina Jankowska z biura prasowego PKP S.A. - Są to obiekty w dużych miastach, obsługujące ruch międzynarodowy, międzywojewódzki i regionalny. Podstawowe usługi, jakie mają być zagwarantowane na takim dworcu, to np.: informacja kolejowa, prasa, gastronomia.
Zobacz także: Słupski dworzec PKP może zniknąć
Ruch regionalny obsługuje z kolei dworzec w Koszalinie, Szczecinku i Białogardzie. Dworzec lokalny, z którego korzystają podróżni udający się do większych miast, to ten w Sławnie.
PKP ma sprecyzowane plany względem obiektu w Słupsku. Zdaniem przedstawicieli spółki jego wyburzanie ma być tańsze niż jego przebudowa. Ta kwestia w zasadzie jest już przesądzona.
Zdaniem Bartosza Szubskiego, dyrektora Departamentu Inwestycji PKP, najbardziej realne terminy ukończenia nowego słupskiego dworca to lata 2017-2019. W tym samym czasie realizowane mają być inne inwestycje kolejowe. Mowa o modernizacji linii Ustka-Szczecinek i nitki łączącej Słupsk z Trójmiastem, czyli Stargard-Gdynia.
W tym ostatnim przypadku region czeka na decyzję o budowie drugiego toru.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?