Co do S6 obaw nie ma, w zasadzie wszystkie odcinki są już w fazie realizacji i powstaną zanim pokazany projekt będzie wdrażany. W zasadzie już kończy się budowa Trasy Kaszubskiej, czyli odcinka od Trójmiasta do Bożegopola Wielkiego koło Lęborka. Ma być oddana najpóźniej w I kwartale przyszłego roku i skróci podróż samochodem ze Słupska do Gdańska do godziny i dwudziestu minut. Ta droga omija bowiem Redę i Wejherowo. Natomiast odcinki S6 w regionie słupskim wchodzą w fazę realizacji. Tak samo jest z obwodnicą Sianowa i Koszalina, która ma być gotowa za dwa lata. Tak jak i kolejny pas na obwodnicy Słupska. Reasumując S6 pojedziemy całą w 2025 roku, potem zaś ma powstawać tylko nowy odcinek S6, czyli Zachodnia Obwodnica Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6. Wartość tej inwestycji o długości ponad 50 km jest szacowana na ok. 5,2 mld zł.
O trasę S6 nie powinniśmy się więc martwić
- Już najpóźniej w I kwartale 2022 roku otwarta zostanie część Trasy Kaszubskiej od Gdyni do Bożegopola Wielkiego. Kolejne odcinki S6 są już w trakcie realizacji z gwarancjami finansowymi z czego na znaczną większość zostały podpisane umowy. Nie mogę się doczekać, kiedy będziemy mogli szybko i sprawnie przejechać tą długo wyczekiwaną drogą - napisał Piotr Müller, rzecznik rządu i słupski poseł PiS, informując o nowym rządowym programie.
Gorzej z trasą S11. Ta ma na razie pewny tylko jeden odcinek, podzielony na trzy etapy, z Koszalina do Bobolic. Ale zgodnie z ogłoszonym właśnie rządowym programem do 2030 roku również trasa S11 ma już być gotowa w całości, z Koszalina aż na Śląsk. Z naszego punktu widzenia, to najważniejsza droga, z tych, których realizację zaplanował rząd po 2025 roku do 2033 roku. Skróci ona znacznie podróż ze Słupska do Poznania i dalej w stronę Katowic. Będzie też podstawową drogą dla turystów jadących na Pomorze Środkowe. Dojazd ze Słupska w stronę S11 będzie możliwy S6 lub DK 21 od Ustki do Miastka.
Ministerstwo Infrastruktury opracowało projekt nowego programu drogowego, w którym została zaprezentowana lista inwestycji na drogach krajowych zaplanowanych przez rząd do realizacji w rozpoczętej III dekady XXI w.
Wśród nich jest m.in. Zachodnia Obwodnica Szczecina, oraz droga ekspresowa S11 z Pomorza Środkowego na Górny Śląsk, droga S10 od Szczecina do Warszawy i Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej. Przebudowana zostanie autostrada A2 Warszawa-Łódź i autostrada A4 Krzyżowa-Wrocław i Wrocław-Tarnów.
Nowy RPBDK określa cele polityki transportowej w zakresie budowy drogowej sieci TEN-T na terenie Polski. Obejmuje on nowe zadania o wartości około 187 mld zł oraz zadania kontynuowane o wartości około 105 mld zł.
- Do budowy dróg podchodzimy kompleksowo, realizujemy pełną sieć dróg szybkiego ruchu. Ogłoszenie nowego Programu na całą rozpoczętą właśnie dekadę to dobra wiadomość dla branży budowlanej, która może planować swoje działania w długiej perspektywie. Inwestycje publiczne są tym czynnikiem, który napędza gospodarkę. Dlatego nasz nowy ambitny program zakłada ukończenie wszystkich planowanych obecnie dróg szybkiego ruchu i połączenie wszystkich polskich regionów i miast wojewódzkich siecią bezpiecznych i komfortowych dróg. Łącznie na realizację inwestycji ujętych w nowym programie przeznaczona zostanie kwota ok. 292 mld zł. Jest to największy program drogowy w historii Polski - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?