Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PŻM: Jeziorowiec Mamry już na morzu

Piotr Jasina [email protected] 91 481 33 34 Fot. PŻM
Na zdjęciu Miedwie, pierwszy z ośmu siostrzanych jeziorowców.
Na zdjęciu Miedwie, pierwszy z ośmu siostrzanych jeziorowców.
Szczeciński armator wprowadził do eksploatacji ostatni z serii jeziorowców zamówionych w chińskiej stoczni Mingde w Nantongu.

Matką chrzestną statku została Aleksandra Czapska, kierowniczka warszawskiego oddziału PŻM.

- Cała seria liczy osiem statków - przypomina Krzysztof Gogol z PŻM. -Pierwszym, odebranym w marcu 2010 roku był masowiec Miedwie. Jednostki te określane są jako jeziorowce, bo są przystosowane wymiarami do wąskich śluz i kanałów Wielkich Jezior Amerykańskich. Mają 189,6 m długości, 23,6 m szerokości i zanurzenie do 10,1 m. Mogą jednorazowo przewozić około 30 tys. ton ładunku.

Mamry oraz pozostała siódemka siostrzanych jednostek, zastąpią na rynku Wielkich Jezior wycofywane z powodu wieku statki zbudowane w latach 1984-1985 w stoczni Astilleros Allianza w Buenos Aires.

Wielkie Jeziora Amerykańskie to od wielu lat jeden ze strategicznych rynków Polskiej Żeglugi Morskiej. Szczeciński armator wozi tam zrolowaną stal z Holandii, na potrzeby amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego. Jest to efekt kooperacji z właścicielem fabryk w Holandii - Tata Steel. Rocznie jest to ok. 400 tys. ton.

Do Europy statki wracają z amerykańskim i kanadyjskim zbożem.

Mamry jest już 27 masowcem odebranym w ramach programu odnowy tonażu Polskiej Żeglugi Morskiej na lata 2005-2015. W sumie zbudowanych zostanie 38 statków. W tym roku armator odbierze aż 13 masowców.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza