Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sąd rozstrzygnął sprawę zaskarżonej decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitarnej

Alek Radomski
Nowa obwodnica Trójmiasta  to część ekspresowej S6. W Chwaszczynie będzie się łączyć z Trasą Kaszubską
Nowa obwodnica Trójmiasta to część ekspresowej S6. W Chwaszczynie będzie się łączyć z Trasą Kaszubską Przemysław Świderski
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie rozstrzygnął sprawę zaskarżonej decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitarnej Trójmiasta, czyli projektowanej części ekspresowej drogi S6.

We wtorek warszawski Sąd Administracyjny ogłosił wyrok dotyczący decyzji środowiskowej dla nowej obwodnicy Trójmiasta, która będzie częścią trasy S6. Skarga, złożona m.in. przez mieszkańców gmin Kolbudy i Żukowo, została oddalona. Nie oznacza to jednak, że batalia, która się ciągnie od 2015 roku i trafiła nawet na wokandę Naczelnego Sądu Administracyjnego, została zakończona.

Wcześniej NSA uchylił niekorzystny dla powstania obwodnicy wyrok i zwrócił sprawę do WSA do ponownego rozpatrzenia. Wtorkowa decyzja WSA przybliża realizację trójmiejskiej części trasy S6, ale nie jest prawomocna. Strony mają prawo do odwołań.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, czyli inwestor, nie komentowała wczoraj korzystnego dla siebie obrotu sprawy. Zgodnie z zamierzeniami OMT ma być realizowana z podziałem na dwa etapy: od węzła Chwaszczyno do węzła Żukowo oraz dalej, do węzła Gdańsk Południe. W ramach inwestycji planuje się budowę dwóch jezdni drogi ekspresowej, obwodnicy Żukowa oraz czterech węzłów ekspresowych (Miszewo, Żukowo, Lublewo, Gdańsk Południe). Przebudowane zostaną również odcinki istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, a także urządzenia i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej i naziemnej.

Ponadto projekt zakłada budowę dróg serwisowych obsługujących tereny przyległe do planowanej trasy, obiektów inżynierskich w ciągu drogi, a także budowę systemu odwodnienia i urządzeń ochrony środowiska.

Tymczasem obwodnica wypadła z listy inwestycji drogowych zapisanych w rządowym planie. Jednocześnie Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury, zapewnił ostatnio, że jest to jedna z priorytetowych inwestycji drogowych.

- W przypadku drogi S6 prowadzona jest analiza realizacji w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego - mówił niedawno minister Adamczyk. - Myślę, że w niedługim czasie będziemy mogli odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakiej formule będziemy mogli w dalszym ciągu realizować to przedsięwzięcie. Mówimy o 
odcinku między Lęborkiem a Koszalinem.

Przypomnijmy, że resort podnosił już wcześniej, że odłożony na półkę kluczowy dla mieszkańców regionu etap eskpresówki może być budowany w formule, w której powstały w Polsce odcinki płatnych autostrad. Na razie nie wiadomo, jak w przypadku S6 PPP miałoby wyglądać. Zaznaczano też wielokrotnie, że rządu nie stać na realizację ponadstukilometrowej trasy od obwodnicy Koszalina do Lęborka nawet po zwiększeniu puli Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad do 135 mld zł.

W sprawie PPP trzeba się też porozumieć z Komisją Europejską, która współfinansuje szós-tkę i groziła, że niewykonanie całego projektu może oznaczać cofnięcie finansowania z UE.

Zobacz także: Droga S6. Rozpoczęcia budowy odcinka na trasie Goleniów- Koszalin

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza