Większość surowca do fabryki płyt drewnopochodnych i gotowych wyrobów wożą prywatne ciężarówki, ale szczecinecki Kronospan ma całkiem pokaźny własny tabor.
W barwach największego pracodawcy w regionie jeździ ponad 200 ciężarówek.
Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, część z nich została niedawno przeniesiona do Mielca, gdzie w tamtejszej specjalnej strefie ekonomicznej działa firma Melnox, jedna ze spółek koncernu Krono.
Fakt ten potwierdza Rafał Bernasiński, rzecznik prasowy szczecineckiego Kronspanu: - To prawda, 42 pojazdy zostały przerejestrowane do Mielca – mówi.
- Tamtejsze zakłady Kronospan rozwijają się bardzo dynamicznie. W związku z tym jest tam duże zapotrzebowanie na środki transportu. Dlatego część naszej floty została przeniesiona do tej części kraju. Jednak w dalszym ciągu w Szczecinku zarejestrowanych jest ponad 190 pojazdów.
Decyzja pociąga za sobą skutki finansowe dla budżetu miasta, bo właściciele ciężarówek, autobusów itp. uiszczają podatek od środków transportowych do kasy gminy, w której siedzibę mają firmy-właściciele zarejestrowanych pojazdy.
Ratusz – z uwagi na tajemnicę skarbową – nie może informować o szczegółach dotyczących konkretnego podatnika. - Mogę jedynie podać następujące zbiorcze dane – mówi Konrad Czaczyk, rzecznik magistratu.
- Osoby prawne w deklaracjach złożonych do ratusza na początku roku zadeklarowały podatek wynoszący około 728 tys. zł, Na dziś mamy zarejestrowanych 580 pojazdów. Od początku roku 60 wyrejestrowano, co uszczupliło wpływy z podatku o 50 tys. zł, a 11 zarejestrowano, co powiększy wpływy z podatku o 10 tys. zł. Jeżeli oczywiście do końca roku sytuacja się nie zmieni dochody miasta z tego tytułu będą uszczuplone o prawie 40 tys. zł, czyli 5,5 procent.
Zakładając, że w grupie wyrejestrowanych pojazdów są 42 kronospanowskie, to do budżetu Szczecinka wpłynie o kilkadziesiąt tysięcy zł mniej. Niby niedużo przy 100-milionowym budżecie, ale każda złotówka się liczy, zwłaszcza, że niemal na pewno nie uda się w tym roku zrealizować dochodów ze sprzedaży mienia.
Miasto z kolei zaoszczędziło sporo na tańszych rozstrzygnięciach różnych przetargów, ale na pewno nie obejdzie się w tym roku bez pożyczek na pokrycie deficytu. Przypomnijmy, że już w latach 90. Kronospan przerejestrował część swoich ciężarówek do firmy na Dolnym Śląsku. Później pojazdy wróciły do Szczecinka.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?