Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Żeby znaleźć pracę trzeba zrobić wrażenie

Marek Kliza, Dziennik Wschodni
Fot. Dziennik Wschodni
W czasie kryzysu, gdy bezrobocie jest większe, pracodawcy mogą przebierać wśród kandydatów ubiegających się o posadę. Często jest tak, iż na jedno wolne miejsce zgłasza się masa chętnych. W jaki sposób utkwić pracodawcy w pamięci?

Regułą jest już, że na jedno miejsce pracy jest kilkudziesięciu chętnych. Przy takiej liczbie chętnych między bajki włożyć trzeba coś, co w skrócie nazywa się "rynkiem pracownika". Teraz - to znaczy od około trzech miesięcy - to pracodawcy mogą przebierać wśród kandydatów na pracowników. Zrozumiałe jest więc, że trzeba czymś zaciekawić pracodawcę, u którego szuka się zatrudnienia (często bywają to też pracownicy działu kadr).

Najlepiej zaintrygować

Pierwszy etap selekcji zgłoszeń przez pracodawcę polega zwykle na dość pobieżnym przejrzeniu CV nadesłanych w odpowiedzi na ofertę pracy. Im bardziej będą one nietypowe, tym większa jest szansa, że zostaną zauważone. A to już jest pierwszy krok do sukcesu.

Każda metoda jest dobra, aby wyróżnić się wśród konkurentów - chodzi o to, by pracodawca zapamiętał właśnie Ciebie!

Nieszablonowy życiorys i list motywacyjny

- Sposobem zwrócenia uwagi na swoje zgłoszenie jest przygotowanie nieszablonowego życiorysu i listu motywacyjnego, na przykład w formie prezentacji w Power Point albo innej wizualizacji swojego doświadczenia zawodowego i dotychczasowych osiągnięć - radzi Beata Szilf-Nitka, dyrektor generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.

Zdarza się, że aplikacje wysyłane są w formie autorskich programów komputerowych czy własnych projektów graficznych. W sukurs kandydatom na pracowników przychodzą nowinki związane z rozwojem nowoczesnych technologii.
Dobrym sposobem jest prowadzenie własnego bloga, który może być świetną wizytówką przedstawiającą zainteresowania oraz umiejętność swobodnego wypowiadania się na tematy związane zarówno z życiem zawodowym, jak i prywatnym.

Dopiero dalsza część oceny przyszłego pracownika, najczęściej już w formie bezpośredniej rozmowie z kadrowcem czy wręcz samym szefem firmy, jest dokładna i bardziej drobiazgowa. I to ona decyduje, czy dostaniemy upragnioną robotę, czy nie.

Zrób to tak, jak oczekują

- Ważne, aby forma prezentacji odpowiadała na oczekiwania firmy, do której kandydat wysyła aplikację. Najważniejsze, to przekonać pracodawcę, że nasze doświadczenie i ścieżka dotychczasowej kariery zawodowej są tożsame z charakterem i potrzebami, firmy w której chcemy podjąć pracę. Aby zwiększyć szansę na zauważenie swojej oferty, należy korzystać ze wszystkich dostępnych źródeł dotarcia do potencjalnych pracodawców - radzi Beata Szilf-Nitka, dyrektor generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza