Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

123 śmietniki i ławki za prawie 200 tysięcy złotych

Zbigniew Marecki [email protected]
Same śmietniki wyglądały fatalnie, z ławkami jest już lepiej. W sumie kosztowały one 180 tys. zł.
Same śmietniki wyglądały fatalnie, z ławkami jest już lepiej. W sumie kosztowały one 180 tys. zł. Łukasz Capar
Ponad 180 tysięcy kosztowało ustawienie 123 ławek i takiej samej liczby koszy na śmieci na deptaku przy ul. Wojska Polskiego w Słupsku.

Nasza informacja o montażu dwóch szpalerów stylowych koszy na śmieci i ławek przy ul. Wojska Polskiego w Słupsku wywołała wielkie zainteresowanie czytelników, z których większość była bardzo zdziwiona ich liczbą.

- To jest koszmarny widok, który całkowicie psuje wygląd odnowionego pasażu. Kto to wymyślił, aby w tym miejscu umieścić tyle koszy na śmieci i ławek? - pyta pan Marian Zieliński, artysta plastyk ze Słupska.

Takich i podobnych pytań otrzymaliśmy więcej. Poprosiliśmy o wyjaśnienie Marcina Grzybińskiego, zastępcę dyrektora Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku. Wynika z niego, że projekt zagospodarowania promenady pieszej przy ul. Wojska Polskiego powstał w 2004 roku.

Został wykonany przez sopocki oddział spółki Sap-Projekt-Północ z Poznania. Natomiast specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych w branży drogowej, zieleni i zagospodarowania promenady pieszej wykonywała firma Tebodin z Poznania. Ta sama firma przygotowała przedmiar robót dla tego zadania. W 2004 roku projektant Sap-Projekt Poznań pismem z 23 stycznia 2004 r. zwrócił się do wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska w słupskim ratuszu z prośbą o akceptację projektu zagospodarowania promenady pieszej. Uzgodnienia zostały przesłane 23 lutego tego samego roku, a podpisał je ówczesnego dyrektor wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska w ratuszu, którym był Andrzej Cyranowicz.

Dyrektor Grzybiński poinformował nas także, że każda ławka i każdy kosz na śmieci zostały wycenione na 757 zł brutto.

Według Grzybińskiego, zarówno ławki, jak i kosze będzie można przenieść na inne miejsce w momencie, kiedy zakończy się ciągłość projektu Rewitalizacji Traktu Książęcego. Do tego czasu, czyli przez 5 lat, wszystkie elementy podlegają kontroli Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku w zakresie udzielonego dofinansowania do tej inwestycji i nie mogą być demontowane.

- Proszę również zauważyć, że na Skwerze Pierwszych Słupszczan funkcjonuje 30 ławek i prawie 30 śmietników. Jest to obszar odpowiadający Wojska Polskiego i tam ta inwestycja nie budziła takich emocji. Została wykonana również w ramach rewitalizacji Traktu Książęcego - dodaje dyr. Grzybiński.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza