Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bulwary nad Słupią. Ostatnia największa kładka została zamontowana [ZDJĘCIA]

olo
Zakończył się montaż największej kładki nad Słupią. Jej konstrukcja to dziewięć zespolonych elementów osadzonych na przyczółkach znajdujących się po przeciwnych brzegach rzeki.
Zakończył się montaż największej kładki nad Słupią. Jej konstrukcja to dziewięć zespolonych elementów osadzonych na przyczółkach znajdujących się po przeciwnych brzegach rzeki. www.facebook.com/RewitalizacjaSlupsk/
Zakończył się montaż największej kładki nad Słupią. Jej konstrukcja to dziewięć zespolonych elementów osadzonych na przyczółkach znajdujących się po przeciwnych brzegach rzeki.

Jak informują przedstawiciele UM Słupsk, zakończył się montaż trzeciej, ostatniej części stalowej konstrukcji nośnej największej z kładek budowanych na bulwarach Słupi.

Konstrukcja przeprawy to w sumie dziewięć elementów, które od końca ubiegłego roku systematycznie zwożone i łączone były nad brzegiem rzeki. Na przyczółkach nasadzano je za pomocą dźwigów.

- Kładka pieszo-rowerowa przyczyni się do poprawy komunikacyjnej pomiędzy Starym Miastem a Podgrodziem, znajdującymi po obu stronach brzegów Słupi, w pobliżu Miejskiej Biblioteki Publicznej i Młodzieżowego Domu Kultury - objaśnia Rewitalizacja Słupsk, fanpage, który prowadzą na facebooku pracownicy słupskiego ratusza. - Będzie również kluczowym elementem przestrzeni publicznej tej części miasta, na którą składać się będzie: wirydarz, stół debat, odbudowana baszta oraz nadrzeczne pomosty.

Przypomnijmy, że drugą, mniejszą kładkę łączącą Basztę Czarownic z Białym Spichlerzem ułożono w listopadzie ubiegłego roku. Ma ona od sześciu do 10 metrów szerokości i 32-metry rozpiętości. Jej konstrukcja waży 32 tony. Wcześniej, bo we wrześniu ubiegłego roku przerzucono najmniejszą przeprawę spinającą Wyspę Młyńską ze Spichlerzem Richtera.

Kładki, to tylko część z dość szerokiej palety inwestycyjnej, która ma ożywić ten rejon miasta. Remontowi poddane zostaną trzy aktualnie istniejące przeprawy, czyli Most Bonawentury Jezierskiego, Most Kowalski. Zakończono już prace na moście przy Młynie Zamkowym. Rewitalizacja to też gruntowna przebudowa samych bulwarów, parku Chopina, odbudowa średniowiecznych murów, baszty w pobliżu biblioteki i remont ulic. Trwają wciąż prace na ulicy Szarych Szeregów, a w planach na ten rok jest przewidziana modernizacja ulicy Armii Krajowej. Całość ma kosztować ponad 30 milionów złotych.

Zobacz także: Druga kładka nad Słupią już jest

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza