Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kłopoty z rozliczaniem się z Energą. Firma tłumaczy, że problemy niedługo się skończą

Zbigniew Marecki
Zbigniew Marecki
Mieszkaniec Ustki twierdzi, że od listopada 2015 roku ma kłopot z rozliczaniem się z Energą. Firma tłumaczy, że kłopoty się kończą.
Mieszkaniec Ustki twierdzi, że od listopada 2015 roku ma kłopot z rozliczaniem się z Energą. Firma tłumaczy, że kłopoty się kończą. Archiwum
Mieszkaniec Ustki twierdzi, że od listopada 2015 roku ma kłopot z rozliczaniem się z Energą. Firma tłumaczy, że kłopoty się kończą.

- W listopadzie 2015 roku w Ustce owa firma wymieniała liczniki energii elektrycznej między innymi na ul. Słowiańskiej. Do tej pory nie jest możliwe opłacenie rachunku za energię - napisał do nas pan Piotr, czytelnik z Ustki.

Dlaczego? Ponieważ jeżeli chce się rozliczać się poprzez tzw. rozliczenia rzeczywiste - jedna z opcji opłacania rachunków za prąd - nie jest możliwe wygenerowanie faktury z uwagi na fakt, iż podawany stan licznika po jego wymianie jest mniejszy od podanego stanu wcześniej odczytanego ze starego licznika.

Czytaj także: Energa spóźnia się z fakturami. Klienci mają pretensje

- Znam także przypadki, w których osoby opłacające rachunki za energię elektryczną w tradycyjny sposób nie dostają faktur za zużyty prąd w ogóle. Taki stan rzeczy trwa już prawie rok - dodaje pan Piotr. Fakt ten był zgłaszany w firmie Energa kilkakrotnie online i telefonicznie, zawsze z zapewnieniem, że sprawa zostanie załatwiona.

- Ostatnio konsultantka przyjęła telefonicznie zgłoszenie, zapewniając, iż problem zostanie rozwiązany w góra 14 dni. Jak się można domyśleć, nic się nie zmieniło. Nadmieniam, że jeżeli nikt nie robił w tym czasie przedpłat, to strach pomyśleć, na jaką kwotę przyjdzie mu rachunek za prąd po roku - uważa pan Piotr.

Beata Ostrowska z biura prasowego Grupy Energa wyjaśniła nam, że problemy z odczytami u niewielkiej części klientów wynikają z wdrażania jednolitego systemu informatycznego obsługi klienta, który zastąpi kilkanaście dotychczasowych.

Czytaj także: Energa daje 180 dni na opłacenie zaległych faktur

- W fazie wdrażania i migracji danych mogą występować pewne problemy operacyjne. Nie mają one jednakże wpływu na zabezpieczenie ciągłości dostawy prądu. Nie generują też dodatkowych kosztów dla klienta - dodaje Ostrowska.

Według niej nowy system bez zakłóceń obsługuje obecnie ponad dwa miliony klientów indywidualnych, co stanowi 98 proc. bazy. - Znajdujemy się już w okresie stabilizacyjnym. Wkrótce zarówno klienci, jak i obsługujący ich pracownicy odczują przyjazność systemu oraz komfort w jego korzystaniu - uważa Ostrowska.

Zdaniem przedstawicieli Energi klient z Ustki został rozliczony na początku września z wydłużonym terminem płatności 180 dni. Klient ma nadpłatę, która zostanie zaliczona na poczet kolejnych faktur lub może być zwrócona, wtedy konieczne jest złożenie wniosku o zwrot nadpłaty.

Klient wcześniej dokonywał przedpłat i ma nadpłatę. Usługa RR jest aktywna.

Zobacz także: Wojciech Modest Amaro gotował w hotelu Grand Lubicz w Ustce

Czytaj także:

gp24

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza