- W listopadzie 2015 roku w Ustce owa firma wymieniała liczniki energii elektrycznej między innymi na ul. Słowiańskiej. Do tej pory nie jest możliwe opłacenie rachunku za energię - napisał do nas pan Piotr, czytelnik z Ustki.
Dlaczego? Ponieważ jeżeli chce się rozliczać się poprzez tzw. rozliczenia rzeczywiste - jedna z opcji opłacania rachunków za prąd - nie jest możliwe wygenerowanie faktury z uwagi na fakt, iż podawany stan licznika po jego wymianie jest mniejszy od podanego stanu wcześniej odczytanego ze starego licznika.
Czytaj także: Energa spóźnia się z fakturami. Klienci mają pretensje
- Znam także przypadki, w których osoby opłacające rachunki za energię elektryczną w tradycyjny sposób nie dostają faktur za zużyty prąd w ogóle. Taki stan rzeczy trwa już prawie rok - dodaje pan Piotr. Fakt ten był zgłaszany w firmie Energa kilkakrotnie online i telefonicznie, zawsze z zapewnieniem, że sprawa zostanie załatwiona.
- Ostatnio konsultantka przyjęła telefonicznie zgłoszenie, zapewniając, iż problem zostanie rozwiązany w góra 14 dni. Jak się można domyśleć, nic się nie zmieniło. Nadmieniam, że jeżeli nikt nie robił w tym czasie przedpłat, to strach pomyśleć, na jaką kwotę przyjdzie mu rachunek za prąd po roku - uważa pan Piotr.
Beata Ostrowska z biura prasowego Grupy Energa wyjaśniła nam, że problemy z odczytami u niewielkiej części klientów wynikają z wdrażania jednolitego systemu informatycznego obsługi klienta, który zastąpi kilkanaście dotychczasowych.
Czytaj także: Energa daje 180 dni na opłacenie zaległych faktur
- W fazie wdrażania i migracji danych mogą występować pewne problemy operacyjne. Nie mają one jednakże wpływu na zabezpieczenie ciągłości dostawy prądu. Nie generują też dodatkowych kosztów dla klienta - dodaje Ostrowska.
Według niej nowy system bez zakłóceń obsługuje obecnie ponad dwa miliony klientów indywidualnych, co stanowi 98 proc. bazy. - Znajdujemy się już w okresie stabilizacyjnym. Wkrótce zarówno klienci, jak i obsługujący ich pracownicy odczują przyjazność systemu oraz komfort w jego korzystaniu - uważa Ostrowska.
Zdaniem przedstawicieli Energi klient z Ustki został rozliczony na początku września z wydłużonym terminem płatności 180 dni. Klient ma nadpłatę, która zostanie zaliczona na poczet kolejnych faktur lub może być zwrócona, wtedy konieczne jest złożenie wniosku o zwrot nadpłaty.
Klient wcześniej dokonywał przedpłat i ma nadpłatę. Usługa RR jest aktywna.
Zobacz także: Wojciech Modest Amaro gotował w hotelu Grand Lubicz w Ustce
Czytaj także:
- Prawie pół wieku temu zbudowano w Słupsku pierwsze rondo (zdjęcia)
- Nocna burza nad regionem słupskim
- Marsz dla Jezusa w Słupsku (zdjęcia, wideo)
- Wypadek w Poganicach. Dwie ofiary śmiertelne
- Noc w ratuszu po raz drugi (zdjęcia)
- Słupszczanka na zgrupowaniu finalistek Miss Polski (zdjęcia)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?