Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nauczyciele z pięciu państw przyjechali do SP nr 9 w Słupsku [zdjęcia]

[email protected]
Nauczyciele z Cypru, Portugalii, Grecji, Turcji i Litwy odwiedzili słupski ratusz.
Nauczyciele z Cypru, Portugalii, Grecji, Turcji i Litwy odwiedzili słupski ratusz. Łukasz Capar
Nauczyciele z Cypru, Portugalii, Grecji, Turcji i Litwy odwiedzili dzisiaj (14.12.) słupski ratusz, gdzie spotkali się Beatą Chrzanowską, przewodniczącą Rady Miejskiej w Słupsku.

Goście uczestniczą w projekcie międzynarodowej współpracy szkół Programu Erasmus+, realizowanym przez Szkołę Podstawowa nr 9 w Słupsku. Projekt nosi tytuł: Młody Europejczyk: świadomy i bezpieczny obywatel świata i będzie realizowany w latach 2017-2019. To już 6 projekt międzynarodowej współpracy szkół, realizowany w SP 9 w Słupsku, a trzeci, w którym Szkoła pełni rolę koordynatora.

Uczestnicy spotkania rozmawiali z przewodniczącą rady miasta o działaniach projektowych, które podejmują dwa problemy, bardzo ważne dla multikulturowej obecnie Europy, borykającej się z napływem imigrantów oraz z postawami wrogimi wobec nich i wynikającymi z tej sytuacji społecznej i politycznej zagrożeniami. Mała jest wiedza na temat sytuacji imigrantów i przyczyn ich migracji do Europy, a duże jest poczucie zagrożenia bezpieczeństwa własnego społeczności państw europejskich.

Nauczyciele z krajów partnerskich projektu podkreślili w rozmowie z Beatą Chrzanowską, że wszędzie funkcjonują stereotypy na temat różnych narodów, często krzywdzące i niepoparte wiedzą. W każdym z krajów podejmowane są dyskusje na temat imigrantów i bezpieczeństwa międzynarodowych migracji ludności. Wielokulturowość i bezpieczeństwo to zagadnienie powiązane, które współcześnie należy rozpatrywać w kontekście rodziny, grupy rówieśniczej, społeczności szkolnej, lokalnego środowiska, ale i w wymiarze międzynarodowym.Goście SP nr 9 akcentowali, że problemy wielokulturowości i bezpieczeństwa zarazem bliskie są wszystkim środowiskom szkół uczestniczących w projekcie. Wielu uczniów uczących się w placówkach partnerskich to tzw. eurosieroty, których rodzice pracują za granicą. W każdej placówce partnerskiej uczą się też dzieci imigrantów. Wszędzie pojawia się problem obaw i wrogości wobec osób napływowych. Wielokulturowość i bezpieczeństwo w tym kontekście nabierają nowego znaczenia i wymiaru edukacyjnego – stają się obszarem do pilnego zagospodarowania edukacyjnego, by niwelować obawy, nietolerancję wobec osób potrzebujących pomocy i wspierać kraje europejskie w podnoszeniu poziomu wiedzy na temat bezpieczeństwa i właściwych zachowań w sytuacjach ekstremalnych, zagrażających życiu i zdrowiu.

Rozmawiano również o systemie edukacji w Polsce, o trudnościach, jakie pojawiają się w związku z wprowadzeniem reformy systemu edukacji oraz o organizacji i funkcjonowaniu placówek oświatowych na terenie Słupska. Pytali o to, jak miasto radzi sobie z niżem demograficznym i jakie rozwiązania stosuje w nauczaniu dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Beata Chrzanowska podkreśliła, że miasto dobrze poradziło sobie z reorganizacją sieci szkół w Słupsku, a placówkom oświatowym udaje się sprostać wymogom wdrażanych zmian, związanych z reformą edukacji, choć na pewno nie jest to łatwe.

- Podczas pobytu u nas goście wzięli również udział w lekcjach otwartych na temat bezpieczeństwa i wielokulturowości, uczestniczyli w próbnym alarmie i próbnej ewakuacji ze szkoły. Wzięli udział w spotkaniach roboczych, na temat bieżących działań projektowych oraz w szkoleniach zorganizowanych przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku, które dotyczyły wykorzystania narzędzi dysku Google służące podniesienia jakości zarządzania projektem oraz tworzenia i obsługi strony internetowej Projektu – w celu zapewniania właściwego upowszechniania jego rezultatu - mówi Iwona Poźniak z SP nr 9.

W ramach poznawania kultury naszego regionu, goście odwiedzili Szymbark, gdzie zobaczyli między innymi: Najdłuższą Deskę Świata, Dom Sybiraka, Bunkier TOW „Gryfa Pomorskiego”, oraz Największy Koncertujący Fortepian Świata. Ogromne wrażenia zrobiła na nich najbardziej charakterystyczna atrakcja tego miejsca – Dom do Góry Nogami. Nauczyciele z SP 9 są przekonani, że udział 19 pedagogów z placówek partnerskich, we wszystkich zrealizowanych podczas mobilności działaniach jest doskonałą promocją „Dziewiątki”, wpływa na jej rozwój.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza