Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe porządki w słupskim ratuszu

Grzegorz Hilarecki
Grzegorz Hilarecki
W tym miejscu pod schodami było Biuro Obsługi Interesantów. Wkrótce będzie kącik zabaw dla dzieci, a interesanci po pomoc muszą iść do pokoju nr 8, czyli naprzeciwko. Dopiero stamtąd udać się do odpowiedniego pokoju, by załatwić daną urzędową sprawę.
W tym miejscu pod schodami było Biuro Obsługi Interesantów. Wkrótce będzie kącik zabaw dla dzieci, a interesanci po pomoc muszą iść do pokoju nr 8, czyli naprzeciwko. Dopiero stamtąd udać się do odpowiedniego pokoju, by załatwić daną urzędową sprawę. Łukasz Capar
We wtorek montowano nowy system kolejkowy i od dziś obsługa słupszczan ma się usprawnić. To nie znaczy jednak, że to już koniec zamieszania z Centrum Obsługi Mieszkańców.

Centrum Obsługi Mieszkańców to nowy, działający od stycznia wydział w słupskim urzędzie miejskim. Idea jego powołania jest prosta, w jednym miejscu ratusza zgromadzono wszystkich urzędników, którzy bezpośrednio obsługują interesantów. Stąd w nowym wydziale są osoby zajmujące się wydawaniem dokumentów, a także rejestracją samochodów itd. Po czterech miesiącach część słupszczan na pomyśle nie zostawia suchej nitki.

- Drugi raz w życiu załatwiałem sprawę w ratuszu i zaskoczyło mnie, że nie ma informacji pod schodami - pisze w liście do redakcji słupszczanin, który chciał zarejestrować auto. Skierowano go do wydziału komunikacji, a nie do COM, więc musiał wróci do pokoju nr 8, a potem odstać swoje w kolejce, bo system kolejkowy nie działa od miesięcy. Stąd wśród oczekujących nerwowość, która udziela się urzędnikom. - Odstałem swoje i zdenerwowany wróciłem do domu. Wtedy sprawdziłem na stronie miasta, jak rejestruje się samochód. Nigdzie nie ma ani słowa o COM, tylko o wydziale komunikacji, który już się tym nie zajmuje. A likwidacja w miejscu pod schodami Biura Obsługi Interesanta to głupota - uważa słupszczanin.

Tymczasem w miejscu dawnego BOI, które przeniesiono do pokoju nr 8, powstaje miejsce odpoczynku dla petentów i kącik zabaw dla dzieci. Nawet już zamówiono zabawki. - Naszym zdaniem takie miejsce dla dzieci jest potrzebne - mówi Anna Jaworska, dyrektor COM. - Wkrótce wszystko zacznie działać. Dziś po południu (we wtorek - dop. gh) uruchamiamy system kolejkowy. To usprawni działanie. Chcemy, by w pokoju nr 8, gdy tam trafi interesant, był obsłużony nawet wtedy, gdy sprawa nie dotyczy COM. Wtedy do niego zejdzie odpowiedni urzędnik. A strona miasta wkrótce zostanie uaktualniona i wszystkie informacje będą na niej odpowiednie do nowej struktury.

W COM, czyli na wysokim parterze ratusza, przygotowano też pokój (nr 23) dla matek przewijających dzieci. Jeśli ktoś trafi do ratusza z wózkiem, to tam można go zostawić. Pokój jest zamykany na klucz, ale urzędnicy go otworzą dla interesanta.

Wszystkie zmiany w COM zostaną wypromowane, w poniedziałek koniec przetargu na to. Pojawią się tablice informacyjne i ulotki.

Ale czy nie lepiej byłoby kącik zabaw dla dzieci zrobić w MOPR-ze? - Pewnie tak, ale nie mamy miejsca i etatu dla animatora, który by tam dzieci pilnował - uważa Klaudiusz Dyjas, dyrektor MOPR.

Centrum Obsługi Mieszkańca
Składa się z sześciu części: rejestracja pojazdów, ewidencja kierowców, obsługa przedsiębiorców, informacja, dowody osobiste i ewidencja ludności. Interesant trafia najpierw do pokoju nr 8, potem jest kierowany do odpowiedniego miejsca. 18 kwietnia będzie drugi przetarg na wykonanie, dostawę oraz montaż elementów informacyjno - promocyjnych COM. Pierwszy unieważniono.

Władze ratusza o COM
Iwona Wójcik, sekretarz miasta: - Zwracam się z serdeczną prośbą o wyrozumiałość. Wszyscy przez lata byliśmy przyzwyczajeni, że punkt informacyjny znajdował się pod schodami. Jednakże nie są to komfortowe warunki do pracy i załatwiania interesantów. Dlatego ten punkt przesunęliśmy.

Pieniądze
W rejestrze umów można znaleźć informację, że koszt zaprojektowania, wykonania, dostawy oraz montażu elementów informacyjno-promocyjnych COM-u to 57 tysięcy złotych, do tego dochodzą inne koszty, remontu, zakupu zabawek, systemu kolejkowego. Wkrótce wszystko zadziała sprawnie, jak przed zmianami.

Zobacz także:

 

gp24

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza