Centrum Obsługi Mieszkańców to nowy, działający od stycznia wydział w słupskim urzędzie miejskim. Idea jego powołania jest prosta, w jednym miejscu ratusza zgromadzono wszystkich urzędników, którzy bezpośrednio obsługują interesantów. Stąd w nowym wydziale są osoby zajmujące się wydawaniem dokumentów, a także rejestracją samochodów itd. Po czterech miesiącach część słupszczan na pomyśle nie zostawia suchej nitki.
- Drugi raz w życiu załatwiałem sprawę w ratuszu i zaskoczyło mnie, że nie ma informacji pod schodami - pisze w liście do redakcji słupszczanin, który chciał zarejestrować auto. Skierowano go do wydziału komunikacji, a nie do COM, więc musiał wróci do pokoju nr 8, a potem odstać swoje w kolejce, bo system kolejkowy nie działa od miesięcy. Stąd wśród oczekujących nerwowość, która udziela się urzędnikom. - Odstałem swoje i zdenerwowany wróciłem do domu. Wtedy sprawdziłem na stronie miasta, jak rejestruje się samochód. Nigdzie nie ma ani słowa o COM, tylko o wydziale komunikacji, który już się tym nie zajmuje. A likwidacja w miejscu pod schodami Biura Obsługi Interesanta to głupota - uważa słupszczanin.
Tymczasem w miejscu dawnego BOI, które przeniesiono do pokoju nr 8, powstaje miejsce odpoczynku dla petentów i kącik zabaw dla dzieci. Nawet już zamówiono zabawki. - Naszym zdaniem takie miejsce dla dzieci jest potrzebne - mówi Anna Jaworska, dyrektor COM. - Wkrótce wszystko zacznie działać. Dziś po południu (we wtorek - dop. gh) uruchamiamy system kolejkowy. To usprawni działanie. Chcemy, by w pokoju nr 8, gdy tam trafi interesant, był obsłużony nawet wtedy, gdy sprawa nie dotyczy COM. Wtedy do niego zejdzie odpowiedni urzędnik. A strona miasta wkrótce zostanie uaktualniona i wszystkie informacje będą na niej odpowiednie do nowej struktury.
W COM, czyli na wysokim parterze ratusza, przygotowano też pokój (nr 23) dla matek przewijających dzieci. Jeśli ktoś trafi do ratusza z wózkiem, to tam można go zostawić. Pokój jest zamykany na klucz, ale urzędnicy go otworzą dla interesanta.
Wszystkie zmiany w COM zostaną wypromowane, w poniedziałek koniec przetargu na to. Pojawią się tablice informacyjne i ulotki.
Ale czy nie lepiej byłoby kącik zabaw dla dzieci zrobić w MOPR-ze? - Pewnie tak, ale nie mamy miejsca i etatu dla animatora, który by tam dzieci pilnował - uważa Klaudiusz Dyjas, dyrektor MOPR.
Centrum Obsługi Mieszkańca
Składa się z sześciu części: rejestracja pojazdów, ewidencja kierowców, obsługa przedsiębiorców, informacja, dowody osobiste i ewidencja ludności. Interesant trafia najpierw do pokoju nr 8, potem jest kierowany do odpowiedniego miejsca. 18 kwietnia będzie drugi przetarg na wykonanie, dostawę oraz montaż elementów informacyjno - promocyjnych COM. Pierwszy unieważniono.
Władze ratusza o COM
Iwona Wójcik, sekretarz miasta: - Zwracam się z serdeczną prośbą o wyrozumiałość. Wszyscy przez lata byliśmy przyzwyczajeni, że punkt informacyjny znajdował się pod schodami. Jednakże nie są to komfortowe warunki do pracy i załatwiania interesantów. Dlatego ten punkt przesunęliśmy.
Pieniądze
W rejestrze umów można znaleźć informację, że koszt zaprojektowania, wykonania, dostawy oraz montażu elementów informacyjno-promocyjnych COM-u to 57 tysięcy złotych, do tego dochodzą inne koszty, remontu, zakupu zabawek, systemu kolejkowego. Wkrótce wszystko zadziała sprawnie, jak przed zmianami.
Zobacz także:
- Zbigniew Konwiński pyta o województwo środkowopomorskie
- Województwo Środkowopomorskie? Najlepiej powołać je w 2018 r.
- Spotkanie prezydentów Słupska i Koszalina ws. nowego województwa
- Słupscy radni za 17 województwem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?