Sekunda do świateł. Sygnalizacja wokół placu Zwycięstwa uzupełniona o liczniki

Aleksander RadomskiZaktualizowano 
Sekundniki pojawić miałyby się w dziewięciu punktach w rejonie ratusza. Aktualnie zewnętrzna firma opracowuje projekt ich montażu.
Sekundniki pojawić miałyby się w dziewięciu punktach w rejonie ratusza. Aktualnie zewnętrzna firma opracowuje projekt ich montażu. Łukasz Capar
Na skrzyżowaniach w rejonie słupskiego ratusza mają pojawić się liczniki odmierzające długość świateł. Jest to jedno z zadań budżetu obywatelskiego, które ma zostać zrealizowane do końca tego roku.

Z tego rozwiązania skorzystać mają tak piesi, jak i zmotoryzowani. Zgodnie z zamysłem liczniki zamontowane mają zostać na sygnalizacji świetlnej zlokalizowanej na ul. Deotymy, Jaracza, Tuwima i placu Zwycięstwa. W sumie sekundniki pojawić miałyby się w dziewięciu punktach w rejonie ratusza. Aktualnie zewnętrzna firma opracowuje na zlecenie Zarządu Infrastruktury Miejskiej projekt ich montażu.

Wstępne założenia tego dokumentu zostaną poddane w tym miesiącu konsultacjom społecznym.

Jednak nie wszędzie sekundniki się pojawią. Choć na przejściu na ul. Tuwima mogą odliczać czas dla pieszych, to dla kierowców już nie. Dla tych ostatnich trzeba by zamontować dodatkową konstrukcję pod sekundowe sygnalizatory, które zgodnie z przepisami muszą znajdować się nad jezdnią. Podobnych rozwiązań nie ma też na ul. Deotymy. Za to sekundy do startu spod świateł odliczać można na ul. Jagiełły i na ul. plac Zwycięstwa w kierunku ul. Jaracza i Jana Pawła II. W tych miejscach światła zamontowane są na wysięgnikach. Nad sygnalizatorami można zamontować więc sekundniki.

Zmiany wokół placu Zwycięstwa w Słupsku. Stara organizacja r...

- W budżecie mamy 100 tys. zł przewidzianych na ten cel. Czy wystarczy? Zobaczymy - przyznaje Tomasz Orłowski, kierownik Działu Eksploatacji i Inwestycji w Zarządzie Infrastruktury Miejskiej. - Powstaje opracowanie i kosztorys. Jeśli będzie konieczność zwiększenia finansowania, to będziemy ustalać, czy ograniczamy zakres, czy dosypujemy pieniędzy.

ZIM zapewnia, że system zostanie tak wykonany, że jeśli w kolejnych latach pojawią się środki, to będzie można go łatwo rozbudować. Zapytania ofertowe mają zostać wysłane z ratusza w trzecim kwartale tego roku. Sama inwestycja musi zakończyć się jeszcze w tym roku. Na razie urząd miasta i ZIM czekają na opinie mieszkańców.

Konsultacje rozpoczynają się w przyszły poniedziałek i potrwają do 21 lipca. Uwagi można zgłaszać w siedzibie zarządu infrastruktury przy ul. ul. Przemysłowej 73 lub elektronicznie na adres zim@zimslupsk.com.

W Słupsku tego typu rozwiązania sprawdzają się w dwóch miejscach. Liczniki czasu sygnalizacji świetlnej odmierzają czas na skrzyżowaniu ul. Szczecińskiej z ul. Sobieskiego. Również na krzyżówce ul. Szczecińskiej z ul. Małcużyńskiego.

- Na pewno tego typu rozwiązanie usprawnia ruch pojazdów i zwiększa bezpieczeństwo - zauważa Tomasz Orłowski z ZIM. - To z pewnością zmiana na korzyść.

Przypomnijmy, że to niejedyna zmiana komunikacyjna w tym miejscu. Niedawno przywrócono tam wcześniejszy układ drogowy, o co wnioskowała Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Udostępniono do ruchu lewy pas na ul. Anny Łajming zaraz po przekroczeniu ul. Tuwima.

Nie jest to jedyny wyłączony wcześniej obszar w tym rejonie, a który od teraz jest przejezdny. Mowa o pasie do skręcania w prawo z ul. Władysława Jagiełły. Z kolei na ul. Deotymy wrócił też pas do skrętu w lewo.

Zmian nie odczujemy, jadąc ul. Anny Łajming od strony ronda Solidarności i skręcając w ul. Tuwima. Podobnie w przypadku, kiedy jedziemy na wprost. Trzy lata temu wybudowano tu wyspę segregującą, która odgięła tor jezdni.

Zobacz także: Nowa organizacja ruchu w Słupsku koło ratusza

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
G
Gość
2019-06-29T08:29:33 02:00, Gość:

Na Sobieskiego zamontowali sekundniki a juz nie dzialaja przyciski dla pieszych przy przejsciach. Tutaj tez ta sama technologia?

2019-06-29T12:57:26 02:00, Gość:

Witam zamiast tych sekundnikow powinny być zamontowane spowalniacze przed pasami tam gdzie niema świateł ciepło się zrobiło i ludzie jeżdżą jak debile

2019-06-29T19:40:18 02:00, g:

Dla spowolnionych umysłowo wystarczą chodniki - tam jest bezpieczniej, a jak pagórki ci potrzebne to ruszaj na pogórze!

Otępiali puszkarze górą

G
Gość

Kiedy ktos pomysli o tym aby przesunac biegnący lewy i prawy pas drogi z kierunku ul.Deotymy w kierunek Anny Łajming o ok.2 metrów na wysokosci ZUS w strone Placu Zw. aby normalnie i bezpiecznie pojazdy mogły jechac dwoma pasmi z ul.Deotymy i dalej w ul.Jana Pawła II(chodzi głównie o lewy pas)

G
Gość
2019-06-29T08:29:33 02:00, Gość:

Na Sobieskiego zamontowali sekundniki a juz nie dzialaja przyciski dla pieszych przy przejsciach. Tutaj tez ta sama technologia?

2019-06-29T12:57:26 02:00, Gość:

Witam zamiast tych sekundnikow powinny być zamontowane spowalniacze przed pasami tam gdzie niema świateł ciepło się zrobiło i ludzie jeżdżą jak debile

Widać że nie jezdzisz i nie masz auta. Wyobrażasz sobie takie spowalniacze na drodze korki murowane i okoliczni mieszkańcy w swoich domach by podskakiwali w mieszkaniach jak autobus by przejezdzal. Taka sytuacja była na Wojska Polskiego ludziom sciany pekaly od drgań

K
Kierowca

Sekundniki na światłach to bardzo dobry pomysł przynajmniej widac z daleka co człowiek ma robić, a nie raptownie chamowac przed pasami gdzie żółte pali sie sekunde i od razu wskakuje czerwone. Szczególnie wiedzą to kierowcy tirów gdzie nawet przy prędkości 40kmh ciężko wychamowac 40 tonowa ciężarówkę. Niech biorą przykład niektóre miasta ze Słupska a nie montuja kamery na przejazd na czerwonym bo może się komuś nie uda i miasto zarobi.

g
g
2019-06-29T08:29:33 02:00, Gość:

Na Sobieskiego zamontowali sekundniki a juz nie dzialaja przyciski dla pieszych przy przejsciach. Tutaj tez ta sama technologia?

2019-06-29T12:57:26 02:00, Gość:

Witam zamiast tych sekundnikow powinny być zamontowane spowalniacze przed pasami tam gdzie niema świateł ciepło się zrobiło i ludzie jeżdżą jak debile

Dla spowolnionych umysłowo wystarczą chodniki - tam jest bezpieczniej, a jak pagórki ci potrzebne to ruszaj na pogórze!

G
Gość
2019-06-29T08:29:33 02:00, Gość:

Na Sobieskiego zamontowali sekundniki a juz nie dzialaja przyciski dla pieszych przy przejsciach. Tutaj tez ta sama technologia?

Witam zamiast tych sekundnikow powinny być zamontowane spowalniacze przed pasami tam gdzie niema świateł ciepło się zrobiło i ludzie jeżdżą jak debile

G
Gość

Na Sobieskiego zamontowali sekundniki a juz nie dzialaja przyciski dla pieszych przy przejsciach. Tutaj tez ta sama technologia?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3