Na tę chwilę dość długo czekali i klienci i fryzjerzy. Koronawirus zamknął salony na kilka tygodni. W oczy właścicieli salonów zajrzało widmo bankructwa. Wielu z nich było zmuszonych zwolnić pracowników, inni skorzystali z urlopów lub tak zwanego postojowego.
- Zgodnie z wytycznymi zamknęłam salon – mówi Ania Choszcz, właścicielka salonu La Visage w Bytowie. – Na szczęście udało mi się zachować cały skład i nikogo nie zwolniłam. Skorzystałam z pomocy rządowej i wzięłam pięć tysięcy pożyczki. Dzięki temu moje pracownice systematycznie otrzymywały wynagrodzenie. Oczywiście jak większości moich kolegów i koleżanek czekałam na trzeci etap odmrożenia gospodarki, co pozwoliło mi dzisiaj otworzyć mój salon.
A nie było to łatwe, bo wizyta u fryzjera i kosmetyczki będzie wyglądała inaczej niż dotychczas. Chodzi o nowy reżim sanitarny i zasady bezpieczeństwa.
- Do dzisiejszego otwarcia mój salon przygotowywałam kilka dni – mówi pani Ania. – Oczywiście zaczęłam od spotkania z moimi pracownicami, gdzie omówiliśmy zasady bezpieczeństwa i system pracy, bo wprowadziliśmy zmianowość.
Tak więc w salonie pojawiły środki dezynfekujące dla klientów, rękawiczki, maseczki i przepierzenia z pleksi. Fryzjerzy mają maseczki i przyłbice.
- Zgodnie z wytycznymi nasi klienci nie będą mogli korzystać z telefonów komórkowych, niestety, nie będziemy mogły ich poczęstować kawą, czy herbatą – mówi pani Ania i przyznaje, że od kilku dni telefon nie milknie.
- Po tak długim czasie w kwarantannie każdy marzy o wizycie u fryzjera i pięknej fryzurze – przyznaje pani Ania. – Oczywiście chodzi nie tylko o ładne obcięcie włosów, ale też koloryzację. Z minuty na minutę nasz terminarz się zapełnia. Serdecznie zapraszamy.
Pani Ania zapewnia, że ceny w salonie pozostają bez zmian.
Do czego są zobowiązane salony kosmetyczne i fryzjerskie? Przede wszystkim do ochrony i dbania o bezpieczeństwo zarówno wszystkich pracowników, jak i klientów korzystających z usług:
•Należy zachować bezpieczną odległość 1,5 m między stanowiskami pracy i pracownikami, a jeśli nie można zachować tej odległości - konieczne jest ustawienie przepierzenia między stanowiskami pracy.
•Należy nosić rękawiczki, maseczki a nawet gogle i przyłbice przy wykonywaniu usług, o ile to możliwe by chronić oczy, usta i nos.
•Należy stosować strój specjalistyczny: odzież ochronną, jednorazową lub tekstylną.
•Umawianie wizyt jest możliwie najbezpieczniejsze tylko przez telefon lub internet.
Jakie wytyczne otrzymały salony fryzjerskie i kosmetyczne, żeby maksymalnie chronić klientów?
•Należy przyjmować tylko osoby zdrowe
•Liczba klientów w salonie powinna być ograniczona – przyjmować ich należy w odpowiednich odstępach czasowych.
•Rekomendujemy rezygnację z poczekalni. Rzeczy osobiste klienci mogą przechowywać w workach, żeby się ze sobą nie stykały.
•Konieczne jest zachowanie bezpiecznej odległości 1,5 m między klientami.
•Klientów prosi się o noszenie maseczek i rękawiczek jednorazowych lub dezynfekcję rąk.
•Używane akcesoria i tekstylia powinny być jednorazowe lub wielorazowe, ale odpowiednio zdezynfekowane lub uprane po każdym kliencie (pranie 60 stopni.)
•Nie zaleca się serwowania kawy/herbaty - wyjątkiem jest woda w jednorazowych opakowaniach.
•Nie należy używać telefonów komórkowych.
•Zaleca się usunięcie testerów produktów.
•Preferowana płatność - w sposób bezdotykowy.
Najlepsze atrakcje Krakowa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?