Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tunel pod torami przeszedł pierwszy test po naprawie usterek. Podczas ulewy było sucho

Magdalena Olechnowicz
Magdalena Olechnowicz
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Notorycznie zalewany tunel pod torami w Słupsku to zmora miasta i PKP. Choć usterki leżą po stronie PKP, skargi, żale reklamacje wciąż spadają na Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku. Teraz jednak ma być już sucho. A niedługo także ładniej. To ważne, zwłaszcza, że na czas zamknięcia ruchu ulicą Szczecińską - co jest związane z planowaną rozbiórką wiaduktu - ruch pieszych będzie się odbywał w dużej mierze tunelem.

Woda w tunelu pod torami po ulewie przestała już dziwić. Pisaliśmy o tym wielokrotnie, gdyż słupszczanie z Osiedla Zatorze, którzy chodzą tamtędy, do pracy w Śródmieściu, czy też pasażerowie korzystający z nowego dworca, notorycznie skarżą się, że przejście suchą stopą tunelem po deszczu jest praktycznie niemożliwe. A bywało, że z tego powodu tunel był całkowicie zamknięty.

- Raz skakałam przez płot, bo już nie miałam wyjścia. Mieszkam w centrum, ale często rano biegnę na Zatorze do wnuczek, które odprowadzam do szkoły. Korzystam z tunelu, często jest tam mokro, ale co robić, naokoło chodzić nie mam czasu. Ale raz tunel całkiem zamknęli. Myślałam, że zrobili przejście przez tory, ale niestety nie było przejścia, a do tego jest płot. Nie miałam czasu, więc skakałam przez płot - opowiada nam pani Dorota.

Teraz sytuacja ma się zmienić.

– Dobiega końca etap usuwania usterek w tunelu, w tej chwili wdrożono rozwiązania, które do czasu przebudowy tunelu kolejowego pod dworcem PKP i zapewnienia docelowego drenażu i odwodnienia zapewnią przejście przez cały tunel suchą stopą. Dzisiaj rano (5.02) odbył się przegląd gwarancyjny- mówi Tomasz Orłowski, dyrektor Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku. - Wykonawca ma wskazany termin usunięcia wszystkich usterek, w tym poprawę estetyki do końca marca. Natomiast w tej chwili te zmiany powinny zapobiegać jakimkolwiek zalaniom tunelu. To nie są zmiany prowizoryczne, to są zmiany, które mają miejsce do momentu, kiedy zostanie wykonany docelowy drenaż tunelu kolejowego. To rozwiąże wszystkie problemy z tymi wodami, które w tej chwili gromadzą się od strony dworca kolejowego. Od strony dworca autobusowego jest wykonany pełen drenaż, ta woda jest zbierana. Czekamy teraz na wykonanie tych prac przez stronę kolejową, mamy zapewnienie, że one będą wykonywane relatywnie szybko - wyjaśnia Tomasz Orłowski.

Zarząd Infrastruktury Miejskiej zlecił także zainstalowanie wewnętrznych rynien, które mają odprowadzać wodę. Sprawdziliśmy, dzisiaj (6.02) podczas ulewy, około godziny 12, przejście tunelem było suche. Choć jeszcze parę dni po deszczu były tam kałuże.

- W efekcie intensywnych roztopów oraz opadów deszczu dochodziło do nagromadzenia się wody w najniższej części przejścia podziemnego na stacji Słupsk. Woda została już usunięta. Sytuacja w przejściu jest monitorowana przez pracowników PLK S.A. oraz wynajętą firmę sprzątającą, która interweniuje w razie potrzeby. W ramach trwającej modernizacji stacji Słupsk przejście podziemne po przebudowie zyska nowe odwodnienie, które umożliwi uniknięcie podobnych sytuacji w przyszłości - zapewnia
Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza