Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ustka wybiera strategię rozwoju swojej marki. Miasto kojarzone jest z kotem

Fot. archiwum
Fot. archiwum
Pięć koncepcji promocji proponuje Ustce firma doradcza 2BA z Dolnego Śląska. Ustecki Urząd Miejski zlecił jej opracowanie strategii rozwoju marki miasta. We wtorek urzędnicy dowiedzieli się m.in., że Ustka kojarzona jest z kotem.

Turystyczne Perły Pomorza

Turystyczne Perły Pomorza

Chcesz się dowiedzieć, gdzie na Pomorzu spędzić wakacyjny urlop? Interesują Cię nadmorskie - i nie tylko - turystyczne ciekawostki? A może szukasz namiarów na hotele i pensjonaty? To wszystko znajdziesz na naszym specjalnym serwisie - TURYSTYCZNE PERŁY POMORZA

Zdjęcie kota jako personifikacji Ustki było elementem prezentacji zaprezentowanej przedwczoraj przez Leszka i Agnieszkę Nowaków z 2BA. Pokazali efekty swojej dotychczasowej pracy, w tym między innymi konsultacji z turystami kurortu i mieszkańcami miasta oraz z osobami wchodzącymi w skład wytypowanej przez nich, tak zwanej grupy kluczowej, czyli m.in. najważniejszych urzędników z ratusza i miejscowych przedsiębiorców.

To właśnie w czasie badania ankietowanych zadawano im m.in. pytanie, z jakim zwierzęciem kojarzy się Ustka oraz z jakim człowiekiem.

- Kot jest miły, ma wdzięk, ale zarazem jest drapieżny i Ustka też chce taka być - interpretowała wynik testu Agnieszka Nowak.

W teście na skojarzenie z człowiekiem większość ankietowanych określiła Ustkę jako 30-letnią atrakcyjną kobietę, mężatkę, jeżdżącą używanym volkswagenem passatem wyposażonym w liczne chromowane dodatki.

Na podstawie odpowiedzi z ankiet i własnych badań dolnośląscy marketingowcy zaproponowali wstępnie do wyboru pięć dróg rozwoju marki Ustki.

Pierwsza to postawienie na retro - eksponowanie uroków starej zabudowy kurortu i jego długiej tradycji. Druga, zatytułowana "Dwa oblicza" zakłada dualizm.

- Macie na przykład dwie plaże. Wschodnią, na której są imprezy i zachodnią, spokojną, dziką. Macie też dwa typy zabudowy: starą rybacką i nowocześniejszą - tłumaczyła Nowak.

Trzecia koncepcja opatrzona została przez marketingowców tytułem "Światło i śpiew Bałtyku". Opiera się na nawiązaniu do herbowej syrenki usteckiej, produkcji gadżetów syrenkowych itp. Bursztynowa enklawa to z kolei eksponowanie uzdrowiskowych walorów Ustki, a piąta, nazwana przez speców z 2BA "sportową atmosferą" ma polegać na postawieniu przez kurort na aktywny wypoczynek, sporty wodne, turystykę rowerową itp.

Agnieszka Nowak: - Od was zależy, którą z tych dróg wybierzecie. Pamiętajcie, że musicie być konsekwentni.

W prezentacji uczestniczyła tylko garstka ustczan. Ale nawet w takiej niewielkiej grupie zdania były podzielone. Wyłoniły się trzy opcje: za koncepcją "retro", za "dwoma obliczami" i za "aktywną atmosferą". - Będą kolejne spotkania, na pewno coś wybierzemy - uspokaja Jacek Cegła, rzecznik usteckiego ratusza.

Strategia rozwoju marki ma być wybrana do końca roku. Firma 2BA wcześniej tworzyła podobne koncepcje marketingowe m.in. dla Sopotu, Szklarskiej Poręby i Świdnicy. Jak się dowiedzieliśmy, Ustkę za opracowanie strategii marki firma skasuje na około 25 tys. złotych.
Nasz komentarz

Ten marketing...

Marcin Barnowski
[email protected]

Słuchając prezentacji o wariantach strategii dla Ustki, miałem odczucie, że słucham rzeczy oczywistych. Problem w tym, że teraz spece od marketingu każą między tymi oczywistościami wybierać. Domyślam się, jaki będzie efekt. Po konsultacjach stworzą szóstą koncepcję, zatytułowaną "pięć oblicz", w której znajdą się elementy wszystkich wcześniejszych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza