Turystyczne Perły Pomorza
Turystyczne Perły Pomorza
Chcesz się dowiedzieć, gdzie na Pomorzu spędzić wakacyjny urlop? Interesują Cię nadmorskie - i nie tylko - turystyczne ciekawostki? A może szukasz namiarów na hotele i pensjonaty? To wszystko znajdziesz na naszym specjalnym serwisie - TURYSTYCZNE PERŁY POMORZA
Zdjęcie kota jako personifikacji Ustki było elementem prezentacji zaprezentowanej przedwczoraj przez Leszka i Agnieszkę Nowaków z 2BA. Pokazali efekty swojej dotychczasowej pracy, w tym między innymi konsultacji z turystami kurortu i mieszkańcami miasta oraz z osobami wchodzącymi w skład wytypowanej przez nich, tak zwanej grupy kluczowej, czyli m.in. najważniejszych urzędników z ratusza i miejscowych przedsiębiorców.
To właśnie w czasie badania ankietowanych zadawano im m.in. pytanie, z jakim zwierzęciem kojarzy się Ustka oraz z jakim człowiekiem.
- Kot jest miły, ma wdzięk, ale zarazem jest drapieżny i Ustka też chce taka być - interpretowała wynik testu Agnieszka Nowak.
W teście na skojarzenie z człowiekiem większość ankietowanych określiła Ustkę jako 30-letnią atrakcyjną kobietę, mężatkę, jeżdżącą używanym volkswagenem passatem wyposażonym w liczne chromowane dodatki.
Na podstawie odpowiedzi z ankiet i własnych badań dolnośląscy marketingowcy zaproponowali wstępnie do wyboru pięć dróg rozwoju marki Ustki.
Pierwsza to postawienie na retro - eksponowanie uroków starej zabudowy kurortu i jego długiej tradycji. Druga, zatytułowana "Dwa oblicza" zakłada dualizm.
- Macie na przykład dwie plaże. Wschodnią, na której są imprezy i zachodnią, spokojną, dziką. Macie też dwa typy zabudowy: starą rybacką i nowocześniejszą - tłumaczyła Nowak.
Trzecia koncepcja opatrzona została przez marketingowców tytułem "Światło i śpiew Bałtyku". Opiera się na nawiązaniu do herbowej syrenki usteckiej, produkcji gadżetów syrenkowych itp. Bursztynowa enklawa to z kolei eksponowanie uzdrowiskowych walorów Ustki, a piąta, nazwana przez speców z 2BA "sportową atmosferą" ma polegać na postawieniu przez kurort na aktywny wypoczynek, sporty wodne, turystykę rowerową itp.
Agnieszka Nowak: - Od was zależy, którą z tych dróg wybierzecie. Pamiętajcie, że musicie być konsekwentni.
W prezentacji uczestniczyła tylko garstka ustczan. Ale nawet w takiej niewielkiej grupie zdania były podzielone. Wyłoniły się trzy opcje: za koncepcją "retro", za "dwoma obliczami" i za "aktywną atmosferą". - Będą kolejne spotkania, na pewno coś wybierzemy - uspokaja Jacek Cegła, rzecznik usteckiego ratusza.
Strategia rozwoju marki ma być wybrana do końca roku. Firma 2BA wcześniej tworzyła podobne koncepcje marketingowe m.in. dla Sopotu, Szklarskiej Poręby i Świdnicy. Jak się dowiedzieliśmy, Ustkę za opracowanie strategii marki firma skasuje na około 25 tys. złotych.
Nasz komentarz
Ten marketing...
Marcin Barnowski
[email protected]
Słuchając prezentacji o wariantach strategii dla Ustki, miałem odczucie, że słucham rzeczy oczywistych. Problem w tym, że teraz spece od marketingu każą między tymi oczywistościami wybierać. Domyślam się, jaki będzie efekt. Po konsultacjach stworzą szóstą koncepcję, zatytułowaną "pięć oblicz", w której znajdą się elementy wszystkich wcześniejszych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?