Żelbetowa konstrukcja wyjścia wyjście z tunelu pod torami PKP już jest. Wykonano też pochylnię umożliwiająca wyjazd wózkiem lub roweru na plac przed przyszłym dworcem autobusowym. Gotowe są też szyby dwóch wind, którymi będzie możliwa komunikacja między tunelem a głównym budynkiem. Ten ostatni ma już stropy i ściany szczytowe.
Budowa węzła transportowego w Słupsku w toku
Jak informuje Zarząd Infrastruktury Miejskiej, wykonawca w tej chwili kończy roboty murarskie związane ze wznoszeniem ścian dworca autobusowego, wykonuje jego pokrycie dachowe, wraz z przygotowaniem do zamontowania odtwarzanej konstrukcji drewnianej dachu i elewacji.
- Równolegle toczą się roboty przy wykonywaniu sieci kanalizacji deszczowej, wodociągów oraz oświetlenia drogowego dworca, oraz dróg dojazdowych i przebudowywanej ulicy Towarowej - podkreśla Tomasz Orłowski, dyrektor ZIM-u. - W części południowej węzła powstaje drugi kompleks parkingów dla pojazdów osobowych oraz wykonywane są roboty ziemne przy budowie nowego dojazdu do ulicy Towarowej. Wykonawca wykonał także zdecydowaną większość prac związanych z wymianą gruntu oraz wykonaniem spodnich warstw podbudów pod plac manewrowy i zatoki peronowe.
Projekt i budowa przyszłego centrum komunikacyjnego Słupska ma kosztować 28,9 mln zł. Zgodnie z założeniami, na zapleczu dworca PKP powstanie nowy i wielofunkcyjny dworzec autobusowy. Będzie on połączony z dworcem PKP przy ul. Kołłątaja tunelem dla pieszych pod torami kolejowymi. Zgodnie z umową roboty budowlane powinny zakończyć się w połowie 2023 roku.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?