Kolejny etap słupskiego ringu ma kosztować 125 milionów złotych

Grzegorz Hilarecki
Fot. Łukasz Capar
Na 125 milionów złotych władze miasta szacują koszt budowy kolejnego etapu ringu. To powód, aby nie robić nic, by ta inwestycja doszła do skutku.

Beata Chrzanowska, przewodnicząca słupskiej rady miejskiej, zapytała w oficjalnej interpelacji władze miasta o IV etap ringu: „W związku z codziennymi utrudnieniami w komunikacji pomiędzy osiedlem Westerplatte a centrum miasta, w imieniu zaniepokojonych mieszkańców, którzy nie doszukali się stosownych zapisów w projekcie budżetu na 2020 rok, proszę o udzielenie odpowiedzi na pytania”.

Zapytała o stan dokumentacji IV ringu, koszt budowy, jak zaplanowano przebieg i czy będą konsultacje albo ewentualne zmiany oraz czy w 2020 roku będą przeprowadzane alternatywne rozwiązania.

Czytaj także

Odpowiedź władz miasta nie zostawia złudzeń. Można ją skrócić bo: ringu nie będzie. Powód to koszt, szacowany na 125 milionów złotych. Okazuje się, że dokumentacja, za którą miasto zapłaciło kilkaset tysięcy złotych, wymaga aktualizacji w celu uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

W odpowiedzi najważniejsze jest, że władze miasta uważają, iż konsultacje przebiegu się odbyły i nie planują tu zmian.

Przypomnijmy w 2015 roku za rządów Roberta Biedronia, gdy dokumentacja była już opłacana, zrobiono spotkanie z mieszkańcami w ratuszu. Atakowano poprzednika za brak... konsultacji przebiegu drogi, po czym władze zmieniły front i twierdziły, że wszystko jest skonsultowane.

Trwa głosowanie...

Czy powinna powstać droga łącząca Osiedle Westerplatte z centrum miasta?

W 2015 roku okazało się, że droga jest zaprojektowana i wystąpiono o decyzje środowiskowe. Wybrany arbitralnie przez urzędników przebieg budzi skrajne emocje mieszkańców i specjalistów. Ci pierwsi dzielą się na zwolenników (większość) i przeciwników - głównie mieszkający obok planowanej drogi. Specjaliści wskazują, że zaprojektowano za drogą drogę, na której ruch aut będzie mały (do 8 tys. na dobę, gdy na Szczecińskiej przekraczał wtedy 33 tys.) i nie uzasadnia to tak szerokiej ulicy w tej części miasta. Kolejnym problemem są tereny leśne, zalewowe, stawy. Droga przejdzie przez las nową ulicą Leśną.

Mieszkańcy też zauważyli, że obok projektowanej drogi powstała równoległa ulica za 10 mln zł, robiona przez gminę Słupsk, a w lesie jest droga techniczna.

Czytaj także

IV etap ringu, czyli połączenie w Słupsku drogi krajowej nr 21 z wojewódzką 210. To nowe ponad 3,2 km ulic, od ronda na Poznańskiej w stronę os. Westerplatte. To osiem nowych rond i most nad Słupią. Droga najpierw dwujezdniowa, po dwa pasy ruchu (od niej na Słonecznej ma się zaczynać przyszła obwodnica Kobylnicy jako DK 21), potem za Słupią będzie jedna jezdnia, ale o trzech pasach ruchu. Dwa w górę, w stronę Hubalczyków, jeden w dół - uzasadnieniem dwóch w górę jest potrzeba dojazdu dla karetek do szpitala. Dalej za szpitalem droga dojdzie do węzła Głobino na obwodnicy na ul. Boh. Westerplatte.

W 2020 ringu nie będzie, alternatywą ma być remont Sułkowskiego i połączenia Łady Cybulskiego z Hubalczyków, co ma poprawić komunikację na osiedlu.

Zobacz także: Rozmowy na temat 4 etapu budowy ringu

Wideo

Komentarze 77

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Paweł

W pierwszej kolejności powinien powstać ring między portowa kaszubska A wychodzić powinien przy obwodnicy Gdańska. Wiele tirów z Ustki czy też naszej słupskiej strefy ekonomicznej jadąc na gdansk leci przez kaszubska mieszkam na tej ulicy jest masakra

G
Gość
28 grudnia, 11:31, Gość:

O tym iz z osiedla Westreplatte ciezko jest wyjechac wiemy wszyscy.Na ul Kozietulskiego wyjazd z posesji w godzinach szczytu to wielka udreka.A pani prezydent Danielecka nie robi nic w tej sprawie.Jak do tej pory niczym dobrym nie zablysnela.Po za byciem pania prezydentem i braniem kasy

28 grudnia, 16:44, Gość:

jakie godziny szczytu o 8 przez 10 min i o 15.30 kolejne 10 min - haha ale korki .

Jak sie jezdzi od przypadku do przypadku i w dodatku w niedziele to tak jest

G
Gość
28 grudnia, 12:14, Gość:

A nie lepiej gdyby pociągnąć ring od strony ul. Portowej ,aż do Siemianic i ominąć nieszczęsna Kaszubską

28 grudnia, 12:27, Mądrala:

Zapewne wypowiedź mieszkańca Siemianic. Oczywiście, że pociągnięcie ringu od portowej do Siemianic by pomogło, ale jaki biznes ma w tym miasto? Przecież Słupsk nie ma interesu w Siemianicach tylko odwrotnie. I to mieszkańcy Siemianic powinni ponieść koszty budowy takiego połączenia. Pieniądze pochodzić powinny nie bezpośrednio od mieszkańców tylko od mafi developerskiej, która przekształca ziemie rolną na osiedla!

Po pierwsze nie jestem mieszkańcem Siemianic tylko Słupska , po drugie Kaszubska jaki i Sportowa należą do Słupska , a o te ulice by się rozchodzi . Po trzeci jak się rozwijać to się rozwijać , wystarczy wpisać w google maps Słupsk by zobaczyć ,że te ring to najwyżej 1/4 okręgu i z ringiem z prawdziwego zdarzenia ma mało wspólnego. Ale lepiej negować pomysł niż coś do niego wnieść. Jeśli patrzysz tylko na kilka dniu do przodu to życze powodzenia .

G
GŁOS

Ciekawe - Kto z Radnych miał tą sprawę w programie wyborczym !!

A może Pani Prezydentka go miała !!!

Niech w tej kwestii wypowiedzą się wyborcy oraz prasa z relacji przedwyborczych !!!

G
Gość

A jaki problem połączyć ul Racławicka z Hubalczykow przecież aż się prosi. To najkrótsza była by droga do szpitala.

G
Gość

Brutalna prawda jest taka, że od czasów Kobylińskiego nie powstał żaden nowy pomysł na inwestycje w mieście. Wszystko co się robiło lub robi to kończenie lepszych lub gorszych pomysłów Kobyły. Biedroń, Danilecka - zero pomysłów, zero wizji. Trwać by trwać...

I
Inny Gość
28 grudnia, 23:22, Gość:

a co z wylotem na siemianice juz od kosciuszki ktos o tym mysli na westerplatte sa dwa trzy pasy a tam jeden na tylu mieszkancow jak jest wypadek ciezko sluzbom przejechac .gmina jakos na niewierowie droge zrobila do stawow lecz miasto nawet plyt nie chce doczepic by udrozniac korki masakra co w tym kraju sie dzieje

To siedź na gminie i nie za puszczają się w miasto :)

B
Brajan
28 grudnia, 15:27, bastek:

Już widzę ten szybki ruch na ringu jak PiS=iory uchwalą że pieszy ma pierwszeństwo dochodząc do przejścia. Już Piłsudskiego i Koszalińska zablokowana przez uprzejmiaczków. To dopiero będzie jazda ringiem który miał ułatwić ruch.

28 grudnia, 15:41, TyfUSK:

Już POtwory mialy ten temat ogarnąć, ale jak wszystko w ich przypadku to tylko obietnice...

28 grudnia, 18:04, Gość:

W Niemczech nie ma PIS_iorow jak Ty piszesz i tam pieszy który dochodzi do pasów ma pierwszeństwo.Więc nie czepiam się jeżeli nie toleruje PIS u,to twój problem

28 grudnia, 21:50, bastek:

Wyprowadź się do Niemiec.

Chyba ty - lemingu :D

C
Cycolinek

Danilecka rusz d...,bo głową nie potrafisz.Więc spier...laj stąd jak najdalej.

u
urodzony na westerplatte

o jakich korkach ludzie piszecie na Westerplatte o 7 rano czy 15 przecież to normalne w cywilizowanym kraju strefa Głobino szpital etc ring za 125 mln po co wystarczy mniej ruch z centrum powinien wyglądać nad Śluzami Arciszewskiego Racławicką dalej Leszczynową stoją wbite ograniczniki dlaczego nie kontynuję się tego pomysłu za 10 mln ruch na Westerplatte w tym przypadku jest już mniejszy myślę, że o jakieś 30 % czy to aż tak trudne do realizacji dalej zjazd od Głobino za jw w prawo aż prosi się o drogę łączącą Westerplatte z Gdańską za 15 mln proste włodarze Słupska czas na przemyślenia i do dzieła

K
Konfederat
28 grudnia, 11:04, Chuinka:

Mieszkańcy gminy korkują wyloty z miasta, nałożyć winiety na mieszkańców gminy i z opłat finansować budowę kolejnego etapu ringu. Inna opcja to wcielenie terenów gminy w obszar adm. miasta i wreszcie zacząć sprawie działać jako jeden organizm, a nie każdy gra własną muzykę i guzik z tego jest...

28 grudnia, 13:12, Gość:

dzilac jako jeden organizm !? gminy dzialaja wismienicie ,dlaczego cos co dobrze dziala proponujesz zniszczyc - wcielenie gmin do slupska jest jednoznaczne ze zniszczeniem owych bo beda musialy splacac slupska zadluzenie !!!!

raczej przeniesc ratusz / bez ratuszowych / np. do kobylnicy czy debnicy kasz.

28 grudnia, 22:35, Gość:

trudno by stary kawaler miał mądre pomysły haha :)

Mieszkańcy gmin codziennie korzystają z dróg miejskich (dojazd do pracy, na zakupy, do szkół itp) więc powinni ponosić koszty utrzymania również dróg miejskich - obecnie płacą za to mieszkańcy Słupska. Przyłączenie gmin do miast powinno odbywać się z "automatu" gdy gmina w ponad 50% traci swój charakter rolniczy - ale to kwestia rozwiązań rządowych (ustanowienia odpowiedniego prawa) - czym - jak do tej pory nie zajął się żaden rząd czy nawet poseł - niewygodna kwestia.

K
Konfederat

Witam ! 4 etap budowy ringu jest to kwestia bezpieczenstwa mieszkańców słupska - skrócony czas dojazdu karetek do szpitala ( np. z os Niepodległości) - nikt obecnie tej kwestii nie porusza, nie są prowadzone żadne badania na ile by to skróciło dojazd do szpitala. Kwestią bezpieczeństw jest alternatywna droga łącząca śródmieści z Westerplatte - załóżmy sytuacje w której dochodzi do poważnego wypadku na skrzyżowaniu ulic Gancarska - Wiejska, dochodzi do zablokowania wjazdu w ul.Wiejską - i tu pytanie: którędy karetki z całego miasta będą dojeżdzać do szpitala? przy takim scenariuszu (biorąc pod uwage ilość aut przejeżdzających przez te skrzyżowanie) dojdzie do paraliżu całego śródmieścia. Szanowna klaso na stołkach kiedy zadbacie o nasze bezpieczeństwo ?

G
Gość

Aby usprawnić ruch w tym rejonie musi powstać nowy most przez rzekę Słupie aby połączyć szpital i osiedle akademickie z istniejącym ringiem aby rozładować korki codzienne na ulicy westerplatte

G
Gość

a co z wylotem na siemianice juz od kosciuszki ktos o tym mysli na westerplatte sa dwa trzy pasy a tam jeden na tylu mieszkancow jak jest wypadek ciezko sluzbom przejechac .gmina jakos na niewierowie droge zrobila do stawow lecz miasto nawet plyt nie chce doczepic by udrozniac korki masakra co w tym kraju sie dzieje

G
Gość
28 grudnia, 11:04, Chuinka:

Mieszkańcy gminy korkują wyloty z miasta, nałożyć winiety na mieszkańców gminy i z opłat finansować budowę kolejnego etapu ringu. Inna opcja to wcielenie terenów gminy w obszar adm. miasta i wreszcie zacząć sprawie działać jako jeden organizm, a nie każdy gra własną muzykę i guzik z tego jest...

28 grudnia, 13:12, Gość:

dzilac jako jeden organizm !? gminy dzialaja wismienicie ,dlaczego cos co dobrze dziala proponujesz zniszczyc - wcielenie gmin do slupska jest jednoznaczne ze zniszczeniem owych bo beda musialy splacac slupska zadluzenie !!!!

raczej przeniesc ratusz / bez ratuszowych / np. do kobylnicy czy debnicy kasz.

trudno by stary kawaler miał mądre pomysły haha :)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3