Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Likwidacja spółki od promocji Słupska w toku

Alek Radomski [email protected]
Zgodnie z zapowiedziami prezydent Biedroń likwiduje APR Ziemia Słupska, czyli miejską spółkę od promocji miasta i regionu.
Zgodnie z zapowiedziami prezydent Biedroń likwiduje APR Ziemia Słupska, czyli miejską spółkę od promocji miasta i regionu. Łukasz Capar
Prezydent Robert Biedroń zdecydował. Miejskiej spółki od promocji nie będzie. Jak to zrobić, podpowie harmonogram.

Prawie dwa lata trzeba było czekać na realizację uchwały słupskiej rady miejskiej w sprawie likwidacji spółki. Rajcy 27 lutego 2013 roku zagłosowali i zobowiązali władze miasta do zamknięcia Agencji Promocji Regionalnej Ziemia Słupska. Poprzedni prezydent Słupska Maciej Kobyliński uchwały jednak nie wykonał. Ze strony miasta przebijał się komunikat, że uchwała ma charakter intencyjny.

Sytuacja zmieniła się teraz. Na wtorkowej sesji do tematu powrócono. Tego samego dnia biuro prasowe ratusza rozesłało komunikat, w którym poinformowano o rozpoczęciu procedury wykonania uchwały z początku 2013 roku. Poinstruowano dyrektorów wydziałów i pracowników na samodzielnych stanowiskach w urzędzie miejskim. Jak się okazuje, za wykonanie decyzji rady odpowiedzialny ma być Bartosz Gwóźdź-Sproketowski, dyrektor Wydziału Inwestycji i Rozwoju Miasta i Dorota Bałukonis, miejska skarbnik.

Zobacz także: Robert Biedroń: zapewniam wszystkich słupszczan, że ich nie zawiodę (wywiad)

- Zobowiązuję te osoby do przedstawienia w terminie do dnia 16 stycznia 2015 roku harmonogramu realizacji uchwały oraz pełnej dokumentacji formalno-prawnej - napisał prezydent Biedroń w urzędowym dokumencie. Wskazał też, że projekt harmonogramu należy uzgodnić z Jackiem Szubą, czyli prezesem zarządu Agencji Promocji Regionalnej Ziemia Słupska. Jak długo potrwa sama likwidacja? Na to pytanie odpowiedzi mają udzielić właśnie Bałukonis i Gwóźdź--Sproketowski.

- Ale naszym celem jest jak najszybsze zakończenie tej operacji likwidacji spółki - zapewnia Marcin Anaszewicz, dyrektor gabinetu prezydenta Słupska. - APR likwidujemy z dwóch względów. Po pierwsze po to, aby zmniejszyć koszty, które miasto wydaje na promocję, a te są wysokie. Po drugie po to, aby robić to lepiej.
Wciąż jednak nie wiadomo, w jakiej formie działania promocyjne, ale też funkcjonowanie Centrum Informacji Turystycznej, którym zarządzał APR, miałyby się odbywać. Warianty są trzy. Równolegle z możliwością wcielenia promocji i CIT-u z powrotem w struktury miasta rozważa się wyodrębnienie oddzielnej jednostki budżetowej. Jednocześnie miasto szuka partnera zewnętrznego. W tym ostatnim wypadku wymienia się Lokalną Organizację Turystyczną z Ustki, której prowadzenie CIT można zlecić.

Zobacz także: Nowy prezydent Słupska chce likwidacji APR Ziemia Słupska

Na początku stycznia powinniśmy też poznać, kto zajmie się przeprowadzeniem audytu miejskich finansów. Analiza sytuacji budżetowej ma zawierać prognozy, wskazać pakiet naprawczy, rekomendacje i wytyczne co do dalszego rozwoju, a właściwie ratowania miasta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza