Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie ma co liczyć na wolny numerek w kolejce w ratuszu. Skarży się słupszczanin. Zdaniem urzędników wszystko przez... covid

Grzegorz Hilarecki
Grzegorz Hilarecki
Parę miesięcy temu prezydent Krystyna Danilecka-Wojewódzka, mówiła, że problem z porannymi kolejkami przed ratuszem po numerki systemu kolejkowego jest niepotrzebny. Problemu z obsługą interesantów w słupskim urzędzie nie ma. Tymczasem niektórzy słupszczanie mają inne zdanie.

Jeden ze słupszczan ma problem z odbiorem dowodu rejestracyjnego samochodu.Opisał go w mailu do redakcji:

"Proszę o interwencję w następującym temacie: Od ponad miesiąca nie jestem w stanie odebrać stałego dowodu rejestracyjnego od zarejestrowanego pojazdu. Jak tylko jestem w okolicy ratusza to próbuję odebrać dowód ale po godzinie 11-tej nie ma już żadnych wolnych numerków do końca dnia! Na korytarzu, przed pokojem gdzie odbiera się stałe dowody praktycznie nikogo nie ma. Pojedyncze osoby są ale do rejestracji pojazdów, nie do odbioru stałych dowodów.

Kolejki do słupskiego ratusza. Absolutnie są niepotrzebne - uważa prezydent Krystyna Danilecka-Wojewódzka

Tu należy się wyjaśnienie że odbiór stałego dowodu rejestracyjnego to czynność która trwa zaledwie około 2-3 minut! Urzędnik odbiera pozwolenie czasowe, wyciąga teczkę pojazdu, , wpisuje w stały dowód termin przeglądu, daje do podpisu decyzję i koniec. To jest naprawdę niedorzeczna sytuacja że żeby załatwić prostą , banalną sprawę w naszym urzędzie to trzeba brać jeden dzień urlopu z pracy a i tak nie ma się gwarancji ze "będzie numerek".

Kilkanaście lat temu mieszkałem w Gdyni i tam wydział zajmujący się sprawami obywatelskimi takimi jak rejestracja pojazdów był czynny na 1,5 zmiany tj. do godziny 19tej i również przez kilka godzin w soboty - urząd był dla obywatela. A w Słupsku - od zawsze na odwrót.
Widać też braki lokalowe i podejście wszystkich kolejnych włodarzy do interesantów - jesteśmy stłoczeni na korytarzu, w przejściu a urzędników obsługujących największe ilościowo sprawy jak rejestracja pojazdów jest po prostu za mało".

Zapytaliśmy więc władze miasta o rozwiązanie tej kwestii.Monika Rapacewicz, rzecznik UM w Słupsku odpisała tak:

"Z uwagi na pandemię, zespół pracowników pracujących stacjonarnie w Urzędzie jest zredukowany o 50 proc. (dot. wszystkich Wydziałów UM). Druga część pracowników wykonuje pracę zdalną i ich praca nie może polegać na obsłudze mieszkańców, gdyż jest to technicznie niemożliwe. Podział załogi na dwie grupy wynikał z faktu zaleceń rządu centralnego, a także z potrzeby zabezpieczenia ciągłości pracy ratusza, co także zrobiliśmy zmyślą o mieszkańcach. W przypadku zachorowania na COVID-19 danej osoby z grupy, wyłączona jest tylko część załogi danego wydziału, a nie cały. Dzięki temu zmniejsza się prawdopodobieństwo całkowitego zablokowania możliwości realizacji spraw mieszkańców i obowiązków samorządu jako takiego.

Dodatkowo należy zaznaczyć, że pracownicy COM-u, tak samo jak innych wydziałów oraz w ogóle jak inni obywatele,chorują na COVID-19 lub obejmowani są kwarantanną, co także czasami czasowo ogranicza możliwości kadrowe i przepustowość załatwianych spraw. Nie zmienia to faktu,że każdego dnia wydajemy mieszkańcom taką ilość numerów na poszczególne zadania, ile jesteśmy faktycznie w danym dniu ich wykonać.

Co niezwykle istotne cały czas dla mieszkańców dostępna jest urna pełniąca funkcję skrzynki podawczej, za pośrednictwem której można załatwić takie same sprawy, jakie załatwiane są bezpośrednio przy okienku. Wówczas nie ma potrzeby pobierania numerków, oczekiwania w kolejce i poświęcania czasu na dodatkową aktywność.

Wydział COM, to jest jeden z ważniejszych Wydziałów Urzędu Miejskiego w Słupsku z praktycznego punktu widzenia mieszkańca; każdego dnia do COM-u wpływa mnóstwo korespondencji przez ePUAP (niejednokrotnie nawet ok. 100 dziennie) oraz pocztą tradycyjną - w ilościach masowych. Wszystkie rozwiązania, trudności i ilości napływających spraw trzeba ze sobą zestawić, aby dało to całościowy obraz realizacji zadań, które jak pragniemy przypomnieć, są obarczone terminami wynikającymi z k.p.a lub
przepisów szczegółowych.

Porównywanie miast o różnej skali i możliwościach budżetowych nie powinno być głównym wyznacznikiem oceniającym funkcjonowanie czy to urzędu czy jakiegokolwiek innego podmiotu. Każdy urząd, firma czy podmiot funkcjonuje w określonych, typowych dla siebie, warunkach.

Natomiast nieprawdą jest stwierdzenie, że wydanie dowodu rejestracyjnego trwa 2-3 minuty. Czynność taka trwa ok. 20 minut, a kolejek na korytarzach nie ma dlatego, że celowo wprowadziliśmy taki system rozdzielania biletów, aby mieszkańcy nie gromadzili się i nie tłoczyli zbyt licznie na niewielkich powierzchniach korytarzy Ratusza, co zmniejsza ryzyko transmisji wirusa SARS-Cov-2."

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza