Ulicami strach jechać rowerem. Chodnikami strach chodzić. W Ustce ścieżek rowerowych brak. Kierowcy przeszkadzają rowerzystom. Rowerzyści - pieszym. Wkrótce ma to się zmienić. Ratusz w piątek ogłosił przetarg na wykonanie pełnobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy trasy rowerowej na terenie Ustki w ramach przedsięwzięcia strategicznego Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9.
Natomiast radni na najbliższej sesji będą omawiać projekt uchwały w sprawie wyrażenia woli współdziałania z innymi gminami przy realizacji projektu partnerskiego. Inwestycja jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Na obszarze środkowopomorskim partnerem wiodącym jest gmina Ustka. Inwestycję realizować będą też Ustka, Słupsk i Łeba oraz Główczyce, gmina Słupsk, Smołdzino, Wicko a także powiat słupski. Umowa partnerska jest niezbędna, ponieważ przy podziale pieniędzy będą brane pod uwagę wspólne projekty kilku samorządów.
Pomorskie Trasy Rowerowe R-10, które dotyczą naszego obszaru, to budowa ponad 80 km międzynarodowej trasy rowerowej R-10 wraz z odnogami i infrastrukturą towarzyszącą. Na terenie Ustki ścieżki pobiegną ul. Polną, na odcinku od ul. Darłowskiej wzdłuż rzeki wraz z kładką nad rzeką, ulicami Ogrodową, Sportową, Grun-waldzką i Rybacką. Całkowity koszt inwestycji wraz z opracowaniem dokumentacji budowlanej i nadzorem inwestorskim wyniesie 3,848 mln zł. Wkład własny miasta ma wynieść 15 procent wydatków inwestycyjnych.
W Ustce ma powstać osiem odcinków ścieżek, kładka nad rzeką Słupią oraz dwa miejsca postojowe dla rowerzystów w zachodniej i wschodniej części miasta z ławkami, stojakami rowerowymi, tablicami informacyjnymi, wiatami. Łączna długość trasy będzie wynosić 4,69 kilometra.
Przetarg na dokumentację projektową zostanie rozstrzygnięty wkrótce, bo projektanci mają czas tylko do 6 lipca na składanie ofert.
Powstała też szczegółowa koncepcja oznakowania Pomorskich Tras Rowerowych o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślanej Trasy Rowerowej R-9. Wynikają z niej wstępne koszty znaków, drogowskazów, słupków i tablic informacyjnych w gminach.
Opracowanie to rekomenduje także właściwy dla poszczególnych obszarów rodzaj nawierzchni: asfaltowe w mieście, a mineralno-żywiczne w lasach. Na dowód tego autorzy koncepcji wyliczyli, ile energii zużywa rowerzysta na asfalcie, a ile na kocich łbach.
Zobacz także: Nowa ścieżka rowerowa do Głobina
Przeczytaj także:
- Kabareton w Dolinie Charlotty. Jubileusz Neo Nówki
- Nawałnica nad regionem. Powalone drzewa, interwencje strażaków
- Tak wygląda Słupsk z góry
- Chmury nad Doliną Charlotty. Czy to undulatus asperatus?
- Kolizja trzech aut na ul. Portowej w Słupsku (wideo, zdjęcia)
- Rozpoczęły się wakacje. W Ustce plaża naprawdę szeroka
- Polonez szóstoklasistów na zakończenie szkoły (zdjęcia)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?