- Komitet rewitalizacji to ciało doradcze dla prezydenta miasta, dla urzędników, którzy na co dzień zajmują się rewitalizacją. Chodzi o to, aby pozyskać jak najszersze pole widzenia w procesie rewitalizacji – tłumaczy Justyna Pluta, dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami w Urzędzie Miejskim w Słupsku. - Obszar rewitalizacji jest dość duży - obejmuje teren Śródmieścia, Podgrodzia i Starego Miasta. Planujemy kontynuację dotychczasowych działań dotyczących walki z kryzysem społecznym, gospodarczym, przestrzennym, czy środowiskowym – niestety bardzo mocno uwypuklonych na tych obszarach – dodaje.
Urzędnicy chcą, aby w planowaniu kolejnych działań i inwestycji związanych z rewitalizacją, swój głos mieli mieszkańcy. Taką możliwość słupskim obywatelom ma dać Komitet Rewitalizacji, który działać będzie już trzecią kadencję. Zasiądzie w nim maksymalnie 30 członków.
- Może zgłosić się każdy mieszkaniec – są miejsca dla mieszkańców z obszarów rewitalizacji, ale również spoza. Zapraszamy przedsiębiorców, organizacje pozarządowe, osoby zrzeszone w różnych grupach nieformalnych, użytkowników nieruchomości, właścicieli nieruchomości, różne instytucje, które chciałyby się włączyć w ten proces – zachęca Justyna Pluta.
Czym zajmuje się komitet? Opiniuje i ocenia plany rewitalizacyjne, omawia z urzędnikami przygotowaną dokumentację techniczną dla różnych przedsięwzięć, sam uczestniczy w przygotowywaniu uchwał. Sugeruje władzy, co jeszcze należy zrobić na obszarze rewitalizacji.
- Każdy członek, na co najbardziej liczymy, służyć ma nam przede wszystkim pomysłem. Działając w określonym środowisku, lub doświadczając różnych problemów jest w stanie nam wskazywać to, co jest najbardziej potrzebne w procesie rewitalizacji - czy to inwestycje, czy to jakieś działania, które są ukierunkowane na poprawę sytuacji społecznej i materialnej mieszkańców – mówi Justyna Pluta. - Zachęcamy do udziału w takim komitecie, służeniu nam pomocą, ponieważ nie zawsze urzędnicy wiedzą najlepiej. Oczekujemy wsparcia mieszkańców w tym zakresie.
Nabór do Komitetu Rewitalizacji potrwa do 28 lutego. Liczy się kolejność zgłoszeń. Część z dostępnych miejsc jest już z góry przypisana do przedstawicieli niektórych instytucji – chociażby wojewódzkiego konserwatora zabytków czy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie. Kadencja trwa 3 lata.
Jak zgłosić swoją kandydaturę? Wystarczy wypełnić prosty formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej miasta i dostarczyć go do urzędu. Informacji w sprawie naboru do Komitetu Rewitalizacji udzielają pracownicy Wydziału Zarządzania Funduszami pod nr. tel. 59 84 88 225 lub mailowo pod adresem [email protected].
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?