Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ruszył nabór do miejskiego Komitetu Rewitalizacji. Zasiądą w nim mieszkańcy Słupska

Wojciech Lesner
Wojciech Lesner
Marzec 2022 roku - prace na wewnątrz kwartałowym podwórzu na zapleczu ul. Partyzantów, Armii Krajowej i Szkolnej.
Marzec 2022 roku - prace na wewnątrz kwartałowym podwórzu na zapleczu ul. Partyzantów, Armii Krajowej i Szkolnej. Archiwum/Łukasz Capar
Trwa nabór do trzeciej kadencji miejskiego Komitetu Rewitalizacji. To organ, który w urzędzie miejskim pełni funkcję opiniodawczą i doradczą. O miejsce może ubiegać się każdy mieszkaniec miasta.

- Komitet rewitalizacji to ciało doradcze dla prezydenta miasta, dla urzędników, którzy na co dzień zajmują się rewitalizacją. Chodzi o to, aby pozyskać jak najszersze pole widzenia w procesie rewitalizacji – tłumaczy Justyna Pluta, dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami w Urzędzie Miejskim w Słupsku. - Obszar rewitalizacji jest dość duży - obejmuje teren Śródmieścia, Podgrodzia i Starego Miasta. Planujemy kontynuację dotychczasowych działań dotyczących walki z kryzysem społecznym, gospodarczym, przestrzennym, czy środowiskowym – niestety bardzo mocno uwypuklonych na tych obszarach – dodaje.

Urzędnicy chcą, aby w planowaniu kolejnych działań i inwestycji związanych z rewitalizacją, swój głos mieli mieszkańcy. Taką możliwość słupskim obywatelom ma dać Komitet Rewitalizacji, który działać będzie już trzecią kadencję. Zasiądzie w nim maksymalnie 30 członków.

- Może zgłosić się każdy mieszkaniec – są miejsca dla mieszkańców z obszarów rewitalizacji, ale również spoza. Zapraszamy przedsiębiorców, organizacje pozarządowe, osoby zrzeszone w różnych grupach nieformalnych, użytkowników nieruchomości, właścicieli nieruchomości, różne instytucje, które chciałyby się włączyć w ten proces – zachęca Justyna Pluta.

Czym zajmuje się komitet? Opiniuje i ocenia plany rewitalizacyjne, omawia z urzędnikami przygotowaną dokumentację techniczną dla różnych przedsięwzięć, sam uczestniczy w przygotowywaniu uchwał. Sugeruje władzy, co jeszcze należy zrobić na obszarze rewitalizacji.

- Każdy członek, na co najbardziej liczymy, służyć ma nam przede wszystkim pomysłem. Działając w określonym środowisku, lub doświadczając różnych problemów jest w stanie nam wskazywać to, co jest najbardziej potrzebne w procesie rewitalizacji - czy to inwestycje, czy to jakieś działania, które są ukierunkowane na poprawę sytuacji społecznej i materialnej mieszkańców – mówi Justyna Pluta. - Zachęcamy do udziału w takim komitecie, służeniu nam pomocą, ponieważ nie zawsze urzędnicy wiedzą najlepiej. Oczekujemy wsparcia mieszkańców w tym zakresie.

Nabór do Komitetu Rewitalizacji potrwa do 28 lutego. Liczy się kolejność zgłoszeń. Część z dostępnych miejsc jest już z góry przypisana do przedstawicieli niektórych instytucji – chociażby wojewódzkiego konserwatora zabytków czy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie. Kadencja trwa 3 lata.

Jak zgłosić swoją kandydaturę? Wystarczy wypełnić prosty formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej miasta i dostarczyć go do urzędu. Informacji w sprawie naboru do Komitetu Rewitalizacji udzielają pracownicy Wydziału Zarządzania Funduszami pod nr. tel. 59 84 88 225 lub mailowo pod adresem [email protected].

od 7 lat
Wideo

Dziennik Bałtycki. Pod Chojnicami wykopano samolot z II wojny

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza