Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sweetdeal.pl. Najlepsze oferty w mieście

Natalia Kwapisz-Daszczyńska [email protected]
Jeśli chcesz oszczędzać na zakupach, ta oferta jest właśnie dla Ciebie. Dzięki nowemu serwisowi sweetdeal możesz zrobić zakupy grupowe za połowę ceny.

Portal zakupów grupowych został stworzony przez internautów pod wpływem starej, kupieckiej zasady: kto kupuje więcej, może liczyć na rabat. Idea jest bardzo prosta. Grupa klientów, zamawiając razem np. kilkanaście wizyt w salonie kosmetycznym, ma większą siłę przebicia niż jeden klient. Może więc oczekiwać, że właściciel salonu zaoferuje jej duży rabat. Wszak zgodnie z kolejną starą kupiecką zasadą: zyski wyrabia się obrotem, a nie pojedynczymi sprzedażami.

Nie łatwo jest jednak zorganizować taką grupę. Ale ten problem rozwiązał internet. W Polsce powstało kilka serwisów, które miały pomóc w grupowaniu chętnych. Do tej pory skorzystać z nich mogli głównie mieszkańcy stolicy i innych dużych miast. Teraz, dzięki www.sweetdeal.pl, najlepsze promocje w mieście są dostępne także dla mieszkań- ców Szczecina, Koszalina, a wkrótce także dla słupszczan.

Jak to działa?

Codziennie na stronie www.sweetdeal.pl pojawiają się superokazje, np. zabieg kosmetyczny w ekskluzywnym salonie piękności w twoim mieście, który dzięki sweetdeal kupisz za połowę ceny. Wystarczy wejść na stronę, zarejestrować się w serwisie, wybrać ofertę, zapłacić i wydrukować kupon rabatowy. Co ważne, rejestracja w serwisie jest darmowa - internauci nie płacą za korzystanie z serwisu i oferowanych zniżek. Podają tylko adres e-mailowy, na który otrzymują kolejne powiadomienia o nowościach.

Każda oferta jest szeroko opisana. Użytkownik otrzymuje informacje o miejscu, czasie wykorzystania kuponu oraz ewentualnych warunkach dodatkowych (np. kupon do restauracji może nie obejmować wybranych dań, bądź napojów).

Na bieżąco jest również odmierzany czas do zamknięcia oferty, bo każda promocja jest aktywna tylko przez 24 godziny.

Jedynym warunkiem uzyskania zniżki jest zebranie się określonej liczby użytkowników zainteresowanych ofertą. Dlatego w interesie użytkowników serwisu jest dzielenie się informacjami o ofertach ze znajomymi. Kiedy zbierze się minimalna liczba osób, transakcja dochodzi do skutku. Tyle formalności. Reszta to już sama przyjemność - np. zabieg w salonie spa.

Wypromuj swój biznes w słodkim serwisie

Zakupy grupowe na sweetdeal to doskonałe okazje nie tylko dla kupujących. To także szansa na promocję dla lokalnych przedsiębiorców.
Jesteś właścicielem zakładu kosmetycznego albo fryzjerskiego? A może prowadzisz restaurację, studio fitness czy szkołę nurkowania? Bez względu na to, jakie usługi oferujesz w swoim mieście, powodzenie twojej firmy zależy od liczby klientów. A tych nie łatwo zdobyć.

- Dla małej firmy wydatki na reklamę to często ogromne koszty, które przekraczają jej możliwości finansowe. Dzięki umieszczeniu swojej oferty w serwisie zakupów grupowych można szybko i tanio wypromować swoją firmę i zyskać nowych klientów - tłumaczy Lena Pytkowska z agencji public relation Good One z Warszawy.

Umieszczenie swojej oferty w serwisie sweetdeal to doskonały sposób na promocję firmy, bo jej oferta pojawia się w sieci, którą każdego dnia odwiedza tysiące internautów. Aby oferta doszła do skutku, wymagana jest minimalna liczba osób, która będzie chciała z niej skorzystać. Dlatego w interesie użytkowników serwisu jest dzielenie się informacjami o ofertach ze znajomymi. Tysiące osób czyta i poleca sobie ofertę rozmawiając przy porannej kawie w pracy lub wykorzystując do tego internet, np. popularne serwisy społecznościowe, jak facebook czy twitter.

Dla usługodawcy oznacza to łatwy dostęp do wielu klientów, którzy skuszeni promocyjną ceną chętnie skorzystają z oferty i odwiedzą naszą firmę. A przychodząc do lokalu z kuponem na zniżkę, jest duża szansa, że wydadzą pieniądze także na inne usługi. Np. dodatkowe napoje (w przypadku gastronomii) czy kolejne zabiegi (w przypadku spa). Do tego tworzy się miłe skojarzenie z miejscem, więc jest szansa, że klienci powrócą.

- W ten sposób buduje się pozytywny wizerunek marki, który za pośrednictwem sieci trafia do tysięcy potencjalnych klientów. Jeden zadowolony klient poleci swoim przyjaciołom i znajomym daną firmę, a tym samym zapewni jej darmową promocję i napędzi kolejnych klientów - dodaje Pytkowska.
Wiedzą o tym niektórzy przedsiębiorcy, którzy już pojawili się w serwisie sweetdeal. Jednym z nich jest pan Robert Rudnicki, współwłaściciel restauracji Park Caffe w Koszalinie.

W poniedziałek, za pośrednictwem serwisu sweetdeal, restauracja zaproponowała klientom danie obiadowe za połowę ceny. Skusiła się wymagana liczba chętnych. - Jesteśmy bardzo zadowoleni
- mówi Robert Rudnicki, współwłaściciel Park Caffe.

- Uważam, że to bardzo ciekawa forma reklamy i szansa, by przekonać do nas wielu nowych klientów, także spoza Koszalina. Okazało się bowiem, że jednym z naszych nowych klientów, których pozyskaliśmy za pośrednictwem sweetdeal, jest pan z Kołobrzegu - dodaje Rudnicki i zapowiada, że w serwisie sweetdeal już wkrótce pojawi się kolejna oferta restauracji Park Caffe z Koszalina.

Jak to robią inni.
Kolebką zakupów grupowych są - jak można się domyślać - Stany Zjednoczone. Pierwsze serwisy tego typu pojawiły się tam już w latach dziewięćdziesiątych. Jednak przełomowy na rynku zakupów grupowych okazał się portal Groupon.com, uruchomiony w USA w 2008 roku.
Portal deklaruje, że grupuje pięć milionów potencjalnych klientów, do których codziennie wysyłane są e-mailowe powiadomienia o nowych ofertach. Zgodnie z prognozami, w 2010 roku obroty ze sprzedaży dokonywanej za pośrednictwem serwisu powinny wynieść 100 mln dolarów.

Najczęściej zadawane pytania
Co to są zakupy grupowe?
Zakupy grupowe umożliwiają kupowanie wybranych produktów lub usług po promocyjnej cenie. Jedyny warunek jest taki, że musi się zebrać odpowiednia liczba chętnych (grupa).
Czy to znaczy, że muszę zaktywizować swoich znajomych, żeby móc dokonać zakupów grupowych?
Nie ma takiego obowią- zku. Wyrażając chęć skorzystania z jakiejś oferty, przystępujemy do grupy osób, które także chcą kupić dany produkt lub usługę. Grupujemy się niezależnie za pośrednictwem serwisu. Choć oczywiście nie zaszkodzi poinformować o ofercie znajomych. Wtedy mamy większe szanse, że zbierze się wymagana liczba osób i transakcja dojdzie do skutku.
Na jakie zniżki mogę liczyć na sweetdeal?
Od około 50 do 70 procent.
A co mogę kupić za pośrednictwem sweetdeal?
Najczęściej są to oferty usług ze świata rozrywki, takich jak oferty salonów spa czy lokali gastronomicznych.
Jak często pojawiają się nowe oferty?
Codziennie.
Czy jeśli kupiłem jakąś usługę ze zniżką, ale zmieniłem zdanie, mogę się jeszcze wycofać?
Tak, zgodnie z prawem mamy 10 dni na odstąpienie od umowy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza