Zorganizowana w słupskim Multikinie konferencja skierowana była przede wszystkim do osób rozważających wynajem lokalu w CH Jantar. Prezentacje dotyczyły dwóch głównych tematów – współpracy z centrum oraz otwierania własnego biznesu na zasadach franczyzy.
Klienci CH Jantar na pewno zauważyli sporą liczbę pustych lokali. Jak powiedział nam Andrzej Jarosz, dyrektor ds. marketingu spółki Mayland RE, która administruje CH Jantar, w tym roku wygasa wiele pięcioletnich umów najmu, a nie wszystkie sieci zdecydowały się na przedłużenie współpracy. Stąd te pustki. Jednym z celów konferencji była pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
– Obecnie wolnych jest kilkanaście boksów i mamy nadzieję, że to spotkanie przekona potencjalnych najemców do podjęcia decyzji o współpracy. Wiele marek obawia się otwierać punkty w mniejszych miastach, dlatego franczyza jest dla Słupska najlepszym rozwiązaniem i szansą na poszerzenie oferty handlowej – argumentował Andrzej Jarosz.
Duża część konferencji poświęcona została właśnie CH Jantar. Andrzej Jarosz dokładnie przedstawił podstawowe informacje na temat centrum handlowego, strukturę klientów oraz specyfikę i zalety prowadzenia biznesu. Występujący po nim pracownicy Mayland RE opisali główne problemy związane z zawieraniem umowy najmu, wysokością czynszu, kosztami wspólnymi, kaucją i ubezpieczeniami.
W prezentacjach pojawiło się wiele wykresów, z których można było się m.in. dowiedzieć, że udział CH Jantar w słupskim rynku jest wysoki (64 proc.), a branżą najbardziej eksploatowaną przez najemców jest moda (50 proc.). Tak duże nasycenie sklepów z ubraniami powoduje, że centrum handlowe zainteresowane jest zwiększeniem liczby lokali gastronomicznych. Jak powiedział Daniel Wilk z portalu franchising.pl, mile widziane jest nawiązanie współpracy z pizzeriami, piekarniami czy lokalami sprzedającymi modne ostatnio mrożone jogurty.
Niestety, kwota inwestycji w przypadku sieci gastronomicznych jest wysoka (najczęściej przekracza 100 tys. zł, a może dojść nawet do 300 tys. zł), dlatego Daniel Wilk dokładnie przedstawił zasady zakładania własnego biznesu pod znanym logo, radził, o co pytać franczyzodawcę oraz mówił, czego się spodziewać po takiej współpracy.
– Audyty są na porządku dziennym, więc musimy pamiętać o przestrzeganiu zasad ustalonych przez franczyzodawcę. Ponadto zerwanie umowy skutkuje dla niego potencjalną konkurencją, dlatego w takiej sytuacji możemy się spodziewać wielu utrudnień i ograniczeń – przestrzegał.
Wypowiedzieli się też franczyzobiorcy z sieci Subway oraz Alior Bank, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami ze słuchaczami zainteresowanymi własnym biznesem pod znanym szyldem, z nadzieją, że pomogą im podjąć decyzję.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?