Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Słupsku powstaje Biuro Prezydenta Miasta

Krzysztof Piotrowski
Władze Słupska ogłosiły konkurs na dyrektora Biura Prezydenta Miasta . Wystartuje  w nim dotychczasowy  dyrektor gabinetu prezydenta.
Władze Słupska ogłosiły konkurs na dyrektora Biura Prezydenta Miasta . Wystartuje w nim dotychczasowy dyrektor gabinetu prezydenta. Krzysztof Piotrowski
Rozmowa "Głosu Pomorza" z Marcinem Anaszewiczem, dyrektorem gabinetu prezydenta Biedronia

Dotychczas w ratuszu funkcjonuje gabinet prezydenta Słupska. Teraz ma go zastąpić Biuro Prezydenta Miasta. Dlaczego?
To rezultat zmian organizacyjnych w magistracie. W wyniku powstania nowej struktury musimy także przeprowadzić konkurs na jej dyrektora.

Pan odchodzi z ratusza?

Nie. Nie mam takiego zamiaru. Dotychczas jednak pełniłem swoje obowiązki w zastępstwie poprzedniego dyrektora gabinetu, który poszedł na długi urlop tacierzyński.

Wystartuje pan w nowym konkursie na dyrektora Biura Prezydenta Miasta?

Mam taki zamiar.

Czym będzie się musiał zajmować nowy dyrektor?

Dyrektor będzie miał wiele obowiązków. Przede wszystkim będzie kierował pracą wydziału i nadzorował merytorycznie realizowane w wydziale zadania. Będzie też zajmował się współdziałaniem prezydenta miasta z organami władzy ustawodawczej, administracji rządowej i samorządowej. Poza tym do jego obowiązków będzie należało koordynowanie udostępniania informacji publicznej, ewidencjonowanie wniosków o przyznanie patronatu lub patronatu honorowego Prezydenta Miasta, a także udzielanie wnioskodawcom odpowiedzi w tym zakresie.

Do obowiązków dyrektora będzie należała koordynacja polityki komunikacyjnej prezydenta?

Owszem. Do jego zadań będzie należał monitoring i analiza, przekazów medialnych oraz współdziałanie ze środkami masowej komunikacji, z uwzględnieniem reakcji na nieuprawnioną krytykę.

Jak się dowiedziałem, nowy dyrektor będzie też nadzorował projekty społeczne oraz zadania gospodarcze, które ciążą na prezydencie.

Tak. Chodzi między innymi o nadzór nad realizacją projektu Instytut Zielonej Energii oraz nad integrowaniem kwestii społecznych, gospodarczych i środowiskowych w jednostkach podległych prezydentowi Słupska, w tym wspomaganie prezydenta przy wykonywaniu praw i obowiązków miasta wynikających z tytułu uczestnictwa w spółkach prawa handlowego.

Jakie wymogi są stawiane kandydatom na dyrektora ?

Wymagania niezbędne to wykształcenie wyższe: administracyjne, prawnicze, ekonomiczne, nauki polityczne i co najmniej 5-letni staż pracy lub prowadzenie przez co najmniej 5 lat działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na tym stanowisku.
Mile widziane będą też studia podyplomowe w zakresie administracji lub zarządzania, doświadczenie zawodowe w jednostkach samorządu terytorialnego lub administracji publicznej. Kandydaci muszą się też wykazać znajomością języka obcego na poziomie komunikatywnym, zaangażowaniem, kreatywnością, umiejętnością zarządzania zespołem i skutecznym komunikowaniem. Poza tym oczekujemy umiejętności organizacji pracy, radzenia sobie ze stresem oraz podejmowania decyzji. Nie bez znaczenia jest wysoka kultura osobista.

Rozmawiał Zbigniew Marecki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza