Elektryfikacja trasy Słupsk - Szczecinek ma być strategią

Bogumiła RzeczkowskaZaktualizowano 
Samorządowcy z subregionu słupskiego jednoczą siły, by zapewnić lepsze połączenia kolejowe, a tym samym rozwój naszego regionu.

Wczoraj w usteckim ratuszu spotkali się samorządowcy subregionu słupskiego. Podpisując wspólny apel oraz list intencyjny, zaprotestowali przeciwko wykluczeniu komunikacyjnemu zachodniej części województwa pomorskiego. - Apel jest skierowany do ministra inwestycji i rozwoju, ministra infrastruktury, parlamentarzystów województwa pomorskiego, wojewody pomorskiego, marszałka województwa pomorskiego i zarządu PKP SA - wylicza Eliza Mordal, rzeczniczka usteckiego ratusza.

- Dodatkowo samorządowcy zadeklarowali w liście intencyjnym wspieranie postulatu dotyczącego elektryfikacji linii kolejowej nr 405 na odcinku Słupsk–Szczecinek. W spotkaniu udział wzięli Paweł Lisowski, starosta słupski, Roman Ramion, wicestarosta bytowski, Marek Goliński, zastępca prezydenta Słupska, Magdalena Majewska, burmistrz Kępic, Danuta Karaśkiewicz, burmistrz Miastka, Barbara Dykier, wójt gminy Słupsk, Leszek Kuliński, wójt gminy Kobylnica i Rafał Kuleta, zastępca wójta gminy Ustka.

- Nasz region jest wykluczony komunikacyjnie i niedoinwestowany. Modernizowany port ustecki musi być sprawnie połączony z drogami kołowymi i kolejowymi. Spotykamy się, aby zasygnalizować problem i dopilnować zapisania go w nowej perspektywie budżetowej województwa pomorskiego na lata 2021-2027 – mówił burmistrz Jacek Graczyk. Starosta Paweł Lisowski wskazywał na komunikacyjną marginalizację. W wakacje do Ustki kursują pociągi z Katowic, Przemyśla, Krakowa i Warszawy. Jednak ze względu na brak elektryfikacji na trasie Szczecinek Słupsk, pociągi z zachodniej Polski nie mogą docierać nad morze bezpośrednio.

Podpisanie apelu oraz listu intencyjnego, gwarantującego wsparcie ze strony samorządów, nastąpiło wczoraj w usteckim ratuszu (czyt. str.1). Samorządowcy wyrażają zaniepokojenie z powodu pogłębienia wykluczenia komunikacyjnego oraz dalszej marginalizacji społecznej i gospodarczej zachodniej części województwa pomorskiego. Apelują o podjęcie zdecydowanych działań, które będą uwzględniać potrzeby i aspiracje lokalnych społeczności do współuczestniczenia w równomiernym podziale korzyści płynących z rozwoju cywilizacyjnego i ekonomicznego Polski. „W szczególności postulujemy o podjęcie działań na rzecz elektryfikacji linii kolejowej nr 405 na odcinku Słupsk-Szczecinek.

Obecnie PKP PLK modernizuje ww. linię na trasie Ustka–Szczecinek. Niestety, odcinek Słupsk– Szczecinek nie będzie zelektryfikowany. Brak trakcji elektrycznej na ww. odcinku istotnie ogranicza użyteczność tego szlaku kolejowego, gdyż praktycznie wyklucza możliwość wykorzystania go przez pasażerskie pociągi dalekobieżne, które aktualnie kursują okrężną trasą przez Białogard i Koszalin”. Zdaniem samorządowców stan ten ma negatywny wpływ na gospodarkę, a zwłaszcza na sektor turystyczny. Według badań żyjemy w obszarze najbardziej wykluczonym komunikacyjnie na mapie kraju. Brakuje autostrad, dróg ekspresowych i lotnisk.

Będą warsztaty dotyczące przyszłości dworca PKP w Słupsku

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
J
Jerzy

Pan starosta to niech lepiej zajmie się PKSem głównie, bo coraz gorzej Nord łyka linie

M
Mikuś

Rozwój infrastruktury kolejowej wokół Słupska jest bardzo nie na rękę dla NORD EXPRESS,który należy....do kogo,wszyscy wiedzą.Od lat,dużo słów i zero czynów.Biznes jest biznes.I tylko my,szaraczkowie jesteśmy coraz głębiej w czarnej d....e.

K
K-PAX

Kiedy odbudują zabrane przez Sowietów linie kolejowe Klein Reischbahn Stołp?Nasypy są część dworców do dziś stoi.Podejrzewam że gdyby nie wojna a dalej tu Rzesza była to te linie do dziś by istniały

G
Gość

oPOzycja żąda nie prosi nie współpracuje.

Za ich czasów wykluczenia nie było bo ogłosili "zieloną wyspę"

z
z ręką w nocniku ...

- żyjemy w obszarze najbardziej wykluczonym komunikacyjnie na mapie kraju. Brakuje autostrad, dróg ekspresowych i lotnisk -

Już 20 lat temu nie trzeba było być wielkim prorokiem by przewidzieć, że tak właśnie ze słupskim subregionem będzie. Nie mamy autostrad, dróg ekspresowych i lotnisk? No ale mamy POMORSKIE. Tyle 20 lat temu miało wystarczyć.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3