MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W ratuszu więcej asystentów za te same pieniądze

Alek Radomski [email protected]
Zmiany w strukturze organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Słupsku.
Zmiany w strukturze organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Słupsku. Archiwum
Zmiany w strukturze organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Słupsku. Marcin Anaszewicz nie jest już szefem Biura Prezydenta Miasta.

Zmiany w strukturze organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Słupsku. Marcin Anaszewicz nie jest już szefem Biura Prezydenta Miasta. Wydział, który powołał jeszcze prezydent Maciej Kobyliński, zlikwidowano, ale Marcin Anaszewicz kontynuuje karierę w słupskim ratuszu, gdzie od początku miesiąca pełni funkcję dyrektora strategicznego.

To nowe, samodzielne stanowisko podległe bezpośrednio prezydentowi miasta. Przed najważniejszym dyrektorem w UM stawia się szeroki wachlarz zadań. Wszystkie sprowadzają się do bycia prawą ręką prezydenta Roberta Biedronia.

Lewą ma być natomiast cały zespół doradców i asystentów. Są w nim Beata Maciejewska, prezydencki doradca ds. zrównoważonego rozwoju i zielonej modernizacji, oraz asystenci: Katarzyna Pawlicka i Igor Nizio, który zajmie się teraz komunikacją marketingową i promocją. Jak nas poinformowano, wypełni lukę po zlikwidowanej Agencji Promocji Regionalnej Ziemia Słupska. Według schematu organizacyjnego zespół ten ma mieć też swojego szefa w postaci koordynatora. Na razie jest to wakat, podobnie jak utworzone i nieobsadzone wciąż stanowisko trzeciego asystenta prezydenta.

- Wszystkie te zmiany odbywają się bez zwiększenia wydatków na wynagrodzenia - zapewnia Marcin Anaszewicz. - Zresztą podobnie jak wcześniej, tak na koniec tego roku pokażemy, że wydajemy na ten cel mniej i ograniczamy wydatki na administrację.

- To, że dwa etaty w zespole doradców i asystentów mogą wzrosnąć, nie oznacza, że wzrosną w ratuszu - zauważa z kolei Iwona Wójcik, sekretarz miasta. - Bilans w tym zakresie nie będzie dodatni.

Dodajmy, że w ostatnim okresie z pracy w urzędzie na emeryturę odeszło dwoje pracowników, robiąc miejsce dla ewentualnych nowych asystentów.

Przy okazji likwidacji Biura Prezydenta Miasta utworzono nową komórkę organizacyjną. Chodzi o Samodzielny Referat Obsługi Kierownictwa, który zajmie się obsługą sekretariatów. Ma to przełożyć się na ich lepszą pracę i koordynację. Przy okazji reorganizacji wyprowadzono za to sport z ratusza, czyli dwa ostatnie samodzielne stanowiska ds. sportu. Dwoje urzędników w poniedziałek zostało przeniesionych do Słupskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Jednocześnie wydział rozwoju gospodarczego i przedsiębiorczości zmienił nazwę na wydział współpracy z biznesem, a część jego administracyjnych funkcji związanych głównie z rejestracją działalności gospodarczych przeszła do Centrum Obsługi Mieszkańców. COM to dawny wydział spraw obywatelskich, który poszerzył swoją działalność również o kwestie związane z wydawaniem praw jazdy czy dowodów rejestracyjnych. Jako odrębny wydział już działa. Wciąż jednak trwają prace związane z odświeżaniem i remontami pomieszczeń, w których się mieści.

Czytaj także na GP24

 

gp24

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza