Parlamentarzyści z Pomorza obiecują lobbing za drogą nr 6

Aleksander Radomski
Obwodnica Słupska jest częścią drogi ekspresowej nr 6.
Obwodnica Słupska jest częścią drogi ekspresowej nr 6. Łukasz Capar
Posłowie i senatorowie z okręgu gdyńsko-słupskiego deklarują, że o ekspresową szóstkę już zabiegają

Nie tylko dla bezpieczeństwa, wygody i rozwoju turystyki, ale przede wszystkim dla biznesu stymulującego trwały rozwój regionu regionu ekspresowa "szóstka" jest potrzebna jak rybie woda.

Trasa Kaszubska, czyli część ekspresowej szóstki (za Lęborkiem ma odbijać od obecnej drogi krajowej nr 6 i biec prosto w stronę Trójmiasta, omijając korkującą się Rumię i Redę), została już kiedyś obiecana przez premiera Donalda Tuska. W zamian za zgodę na budowę tarczy antyrakietowej w podsłupskim Redzikowie.

Teraz jest czas programowania środków unijnych z nowego rozdania, i to teraz jest moment na powstanie silnego politycznego lobby z całego Pomorza, by środki trafiły na budowę S6. Zdaniem lokalnych polityków tylko tak można wpłynąć na decydentów, by ta najważniejsza dla regionu inwestycja drogowa powstała w nadchodzącej perspektywie finansowej, czyli w latach 2014 - 2020.

Na razie budowa ekspresowej szóstki od Szczecina, przez Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk i Lębork do Trójmiasta jest przygotowywana.

Poseł Zbigniew Konwiński, szef słupskiej PO, zadeklarował, że zrobi wszystko, aby projekt budowy S6 znalazł się w nowej perspektywie. Podkreślił, że jeszcze przed końcem kadencji tego parlamentu zobaczymy konkretne prace na odcinku między Słupskiem a Trójmiastem.

Senator Kazimierz Kleina (PO) mówi, że zabiegał i będzie o nią zabiegać.

- Jestem przekonany, że do 2020 będziemy nią jeździć ze Słupska do Gdańska - podkreśla senator i dodaje, że jest w stałym kontakcie z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska, bo inwestycja nie ma jeszcze wydanej decyzji środowiskowej.

RDOŚ informuje, że prace nad przygotowaniem decyzji środowiskowej są zaawansowane, ale wciąż czeka na dokumenty z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nie można jeszcze określić konkretnego terminu wydania decyzji.

- Interpeluję i pytam - stwierdza poseł Robert Biedroń z Ruchu Palikota wybrany w okręgu gdyńsko-słupskim. - I nadal będę to robił. Niestety, jestem posłem opozycji, a minister transportu z partii rządzącej może mnie jedynie wysłuchać. Nie będę dla niego dobrym drogowskazem. Cała moc w Platformie, bo to ona jest u władzy.

Były wojewoda pomorski, obecnie senator Roman Zaborowski (PO), zauważa, że S6 to najważniejsza z planowanych dróg na Pomorzu. Zapewnia, że o szóstkę będzie walczył. Zaznacza, że najlepszym miejscem, gdzie spotykać mogą się parlamentarzyści z regionu słupskiego w tej sprawie jest urząd Marszałkowski w Gdańsku.

Poseł Biedroń wskazuje, że w Sejmie powołano na początku kadencji zespół parlamentarny składający się z posłów z Pomorza. Niestety - jak zauważa poseł Biedroń - istnieje on tylko na papierze.

Jolanta Szczypińska z PiS do naszej akcji się przyłącza. Mówi, że może napisać interpelację i wystąpić w tej sprawie do ministra Nowaka. Jednak zaraz przypomina, że jest w opozycji.

- Sądzę, że to politycy PO mają zadanie do wykonania - podkreśla Szczypińska. - To partia rządząca ponosi odpowiedzialność za to, że szóstki nie ma, choć ją obiecywano. Zepchnięcie budowy S6 na dalszy plan to marginalizowanie nie tylko mieszkańców Pomorza, ale i parlamentarzystów. Wychodzi na to, że rząd nie słucha własnych posłów i senatorów, którzy o drogę zabiegają.

Mocny Głos w sprawie S6

Nasza walka o pomorską arterię S6 ze Szczecina, przez Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk i Lębork do Trójmiasta spotkała się z bardzo dużym odzewem Czytelników i Internautów. To znaczy, że droga jest bardzo potrzebna.

Dostaliśmy mnóstwo listów w tej sprawie, w sieci jest jeszcze więcej opinii, zdecydowana większość nas popiera.

- Na tę drogę jest szansa, musicie mocno naciskać, dużo o tym pisać - usłyszeliśmy w dyrekcji dróg. Rozmawiając z pomorskimi politykami, czujemy, że chcą powalczyć, zapewniają, że będą naciskać ministra i rozmawiać z premierem. My też nie odpuszczamy, w akcję zaangażowane są trzy redakcje: "Głos Szczeciński", "Głos Koszaliński" i "Głos Pomorza". Będziemy o niej informować na naszych łamach i w internecie. I czekamy na kolejne listy

Poprzyj akcję na facebooku. Kliknij i wejdź

Wideo

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
miś

A dlaczego s 6 ma iść przez kołobrzeg ,zrobić zjazd i koniec ja niechcę nadrabiac kilometrów CO KOLEŚIE POKUPOWALI PARCELE

z
ziom
przestancie jeczyc , najpierw zrobcie drogi lokalne,ktorymi tysiace ludzi codziennie
dojezdza do pracy dewastujac swe auta na dziurach,wyrwach,uskokach miekkich
poboczach! Nowa 6 ,a co bedzie blizej bogaczom i poslom na lotnisko i do warszawki>
Nie dla wywalania kasy ku wygodzie nielicznym ich stac na awionetki i samoloty

Najpierw robi się operację ratującą życie, a dopiero później leczy zadrapania!
Poza tym jeśli masz szansę na poważną część kasy na jakąś drogę (czyli możesz zrobić ją prawie darmo) - to z takiej okazji rezygnuje tylko osioł!
n
nie bo nie

przestancie jeczyc , najpierw zrobcie drogi lokalne,ktorymi tysiace ludzi codziennie
dojezdza do pracy dewastujac swe auta na dziurach,wyrwach,uskokach miekkich
poboczach! Nowa 6 ,a co bedzie blizej bogaczom i poslom na lotnisko i do warszawki>
Nie dla wywalania kasy ku wygodzie nielicznym ich stac na awionetki i samoloty

c
czytelniczka
Droga redakcjo proponuje połączyć siły z lokalną gazetą z 3miasta, np. Dziennik Bałtycki. Gazeta ta dociera do większości mieszkańców planowanej trasy S6 w okolicach Trójmiasta. To ostatni gwizdek. Wspólnie jest szansa na wywarcie nacisku na parlamentarzystów, posłów i innych osób wybranych przez nasze lokalne społeczeństwo. 3miasto stawia na wschód, więc musimy się skupić na osobach, które wesprzą nas w tej "walce".
Oby takich czytelników Dziennika Bałtyckiego i wielbicieli 3-miasta było na Pomorzu Środkowym jak najmniej.
c
czytelnik

Droga redakcjo proponuje połączyć siły z lokalną gazetą z 3miasta, np. Dziennik Bałtycki. Gazeta ta dociera do większości mieszkańców planowanej trasy S6 w okolicach Trójmiasta. To ostatni gwizdek. Wspólnie jest szansa na wywarcie nacisku na parlamentarzystów, posłów i innych osób wybranych przez nasze lokalne społeczeństwo. 3miasto stawia na wschód, więc musimy się skupić na osobach, które wesprzą nas w tej "walce".

G
Gość

"Zepchnięcie budowy S6 na dalszy plan to marginalizowanie nie tylko mieszkańców Pomorza, ale i parlamentarzystów.:"

Pani posłanka sam siebie zepchnęła na margines. Zresztą koledzy parlamentarzyści z okręgu gdyńsko-słupskiego nie lepsi, wyjątek p. Biedroń, który trochę miesza w słupskim
grajdole.

G
Gość

ALARM !! : UWAGA : Reżim chce sprywatyzować dwie potężne kopalnie zatrudniające 5 tysięcy osób (KWB ADAMÓW, KWB KLECZEW), które przynoszą olbrzymie zyski skarbowi państwa. Najpierw chcą je złączyć z PAK SERWISEM, a później sprzedać Vattenfalowi za śmieszne pieniądze, oczywiście już podzielone pod stołem. Ogłosili 50% redukcji zatrudnienia czyli ok 2,5 tysiąca ludzi na bruk z okolic Konina i Turka! Pomóżcie, bo nawet regionalna prasa milczy, bo jest opłacana przez te spółki! Przyklejajcie to Proszę na różne fora, nagłaśniajcie, może GP się zajmie tematem, bo my nie rozumiemy dlaczego sprzedawać firmy dajacę calym rodzinom prace, ale i potężne zyski skarbowi państwa (roczny przychód obu kopalni 700 milionów złotych! zwiń

G
Gość

ALARM !! : UWAGA : Reżim chce sprywatyzować dwie potężne kopalnie zatrudniające 5 tysięcy osób (KWB ADAMÓW, KWB KLECZEW), które przynoszą olbrzymie zyski skarbowi państwa. Najpierw chcą je złączyć z PAK SERWISEM, a później sprzedać Vattenfalowi za śmieszne pieniądze, oczywiście już podzielone pod stołem. Ogłosili 50% redukcji zatrudnienia czyli ok 2,5 tysiąca ludzi na bruk z okolic Konina i Turka! Pomóżcie, bo nawet regionalna prasa milczy, bo jest opłacana przez te spółki! Przyklejajcie to Proszę na różne fora, nagłaśniajcie, może GP się zajmie tematem, bo my nie rozumiemy dlaczego sprzedawać firmy dajacę calym rodzinom prace, ale i potężne zyski skarbowi państwa (roczny przychód obu kopalni 700 milionów złotych! zwiń

e
est mihi cura futuri

tu wszystko obumiera i zarasta krzakami - szkoda inwestowac ,trzeba emigrowac
i to poza unijny biurokratyczny dobrobyt.Jadac z gdanska,bydgoszczy,poznania
czy szczecina wjezdzamy w kraine ubostwa,zaniedbania,bylejakosci i nicosci

w
wer

Jak zbliżają się wybory to się wszyscy obudzili.Jakie zakłamanie.

w
wer

Jak zbliżają się wybory to się wszyscy obudzili.Jakie zakłamanie.

m
majkel

Obiecują lobbować i...dlatego koniecznie trzeba na nich głosować w przyszłych wyborach! Żeby przez kolejne 4 lata dalej lobbowali...itd...

G
Gość
Senator Klejna dba o swoje interesy, trzeba pójść za głosem Konwiśkiego,który jest młody i może coś dla byłego słupskiego zrobić. Takich parlamentarzystów trzeba popierać. Nie zauważyłem głosu Milera, który został przywieziony w teczce do okręgu gdyńsko-słupskiego. Wysłałem do Niego pist polecony, za zwrotką w grudniu 2011 r. i do dzisiaj nie odpowiedział. Ten polityk w moich oczach jest skończony. Powinien pójść na emeryturę. Może nowa formacja EUROPA PLUS z Kwaśnoiewskim i Kaliszem w to się włączy. Pozdrawiam.
nie wierzę ani jednemu słowu Konwińskiego,który nic dla Słupsk nie zrobił!!!!!!!!!!!
l
lola
Senator Klejna dba o swoje interesy,...
no i to jest główny problem...
G
Gość

Szczypinska jest chora co znaczy ze jest w opozycji niech popiera lobbuje budowe a co Sniadek tez w opozycji ba.....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3